Voucherele Materna 2025, în valoare de 2.000 de lei, sunt oferite femeilor însărcinate din București. Acest ajutor financiar se poate folosi pentru acordarea medicamentelor și a serviciilor medicale, atât la începutul sarcinii, cât și la finalul acesteia. Iată care sunt condițiile pentru a primi voucherele Materna 2025 și ce acte trebuie să depună femeile însărcinate pentru a intra în posesia banilor!
Care sunt condițiile de acordare a voucherelor Materna 2025
Voucherele Materna fac parte dintr-un program de sprijin financiar acordat femeilor însărcinate din București, de către Primăria Capitalei, conform H.C.G.M.B. nr. 120/28.03.2018.
Ajutorul financiar în valoare de 2.000 de lei se acordă oricărei femei gravide cu vârsta de peste 18 ani, cu domiciliul stabil sau viză de reședință în București de cel puțin 6 luni pe raza Capitalei la data depunerii cererii, după săptămâna a 10-a de sarcină, fără datorii la bugetul local, potrivit dgas.ro.
Prima tranșă a voucherului în valoare de 1.000 de lei se acordă începând cu săptămâna a 10-a de sarcină, iar a doua tranșă în valoare de 1.000 de lei se acordă începând cu săptămâna a 24-a de sarcină.
Vouchere Materna 2025: Care sunt actele necesare”Actul de identitate al femeii gravide/față-verso în cazul vizei de reședință – din care să reiasă domiciliul/reşedinţa de cel puțin 6 luni pe raza Municipiului Bucureşti la data depunerii cererii – în copie;
în cazul în care actul de identitate este eliberat de mai puțin de 6 luni, dovada domiciliului/reședinței pe raza administrativ teritorială a Municipiului București de cel puțin 6 luni cu continuitate se face prin anexarea unei fotocopii după Cartea de Identitate anterior deținută sau prin adeverință privind istoricul de domiciliu, eliberată de Direcția de Evidență a Persoanelor (în original)Pentru cetățenii cu domiciliul/reședința în sectorul 6 pentru care este necesar istoric de domiciliu în vederea dovedirii îndeplinirii acestui criteriu de eligibilitate, DGASMB interoghează, în mod direct, la DLEP S6 situația privind domiciliul/reședința, în baza Protocolului de colaborare încheiat între cele două instituțiiCertificat fiscal emis de către Direcția de Taxe și Impozite Locale de sector, prin care se atestă lipsa datoriilor față de bugetul local – în original cu semnăturile și ștampila unității emitente sau printat în cazul în care este eliberat digital, cu semnătura electronică a unității emitente; doar gravidele cu domiciliul sau reședința în sectorul 1, sectorul 2, sectorul 3, sectorul 5 și sectorul 6 depun documentele fără certificat fiscal, eliberat de către DITL. În baza protocolului dintre DGASMB și DITL sector 1, sector 2, sector 3, sector 5 și sector 6, interogarea se efectuează de către personalul Biroului Voucher Materna și Sprijin FinanciarAdeverință medicală, eliberată de un medic ginecolog, în care se atestă vârsta biometrică a sarcinii, semnată și parafată (trebuie să fie eliberată de cel mult 7 zile calendaristice la momentul depunerii dosarului) –în original;Raportul ecografiei de confirmare a sarcinii incipiente sau ultima ecografie efectuată, după caz (de preferat interpretarea, nu pozele) – în copie.”, conform dgas.ro.
Pentru tichetele emise între 1 ianuarie și 31 octombrie – valabilitatea este până la 31 decembrie a anului în curs.
Pentru tichetele emise după 1 noiembrie – valabilitatea este până la 31 decembrie a anului următor.