Tichete creşă 2024. Instituțiile și autoritățile publice nu vor putea acorda angajaților, în 2024, bilete de valoare, cu excepția tichetelor de creșă, după cum stabilește OUG 115/2023, apărută acum câteva zile și care conține o serie de măsuri fiscal-bugetare. Totuși, pentru că “ordonanța-trenuleț”, așa cum mai este cunoscută ordonanța amintită, nu vizează și voucherele de vacanță, bugetarii vor putea beneficia de ele și în 2024.
Printre multele măsuri fiscal-bugetare pe care le conține, OUG 115/2023 stabilește și că, de principiu, bugetarii nu vor beneficia, în 2024, de cele mai multe dintre biletele de valoare, scrie avocatnet.ro
“În anul 2024, instituțiile și autoritățile publice (…), indiferent de sistemul de finanțare și de subordonare, inclusiv activitățile finanțate integral din venituri proprii, înființate pe lângă instituțiile publice, nu acordă personalului din cadrul acestora bilete de valoare, cu excepția tichetelor de creșă, reglementate de Legea nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare (…)”, apare, mai exact, în document.,
Tichete creşă 2024, valoare crescută la 620 de lei
Tichete creşă 2024. Astfel, potrivit “ordonanței-trenuleț”, dintre biletele de valoare, anul viitor se vor mai acorda doar tichete de creșă. Tichetele de creșă sunt bilete de valoare care se acordă, lunar, angajaților care nu beneficiază de concediul și de indemnizația acordate pentru creșterea copilului în vârstă de până la doi ani, respectiv de până la trei ani în cazul copilului cu handicap și pot fi utilizate numai pentru achitarea taxelor la creșa unde este înscris copilul.
Începând din octombrie 2023, valoarea sumei lunare care se acordă sub formă de tichete de creşă este de 620 de lei.
Potrivit Legii 165/2018, biletele de valoare care pot fi acordate sunt: tichete de masă, tichete cadou, tichete de creșă, tichete culturale și vouchere de vacanță.
Totuși, pentru că nu sunt vizate de această ordonanță, ci sunt reglementate separat, printr-o lege apărută în toamnă, voucherele de vacanță se vor acorda angajaților de la stat și anul viitor. De fapt, după cum stabilește Legea 296/2023, bugetarii vor primi, până la final de 2026, vouchere de vacanță cu o valoare mai mare decât în prezent, de 1.600 de lei, dar vor fi mai puțini beneficiari.
Concret, vor putea primi vouchere de vacanță doar bugetarii cu salarii lunare nete de până la 8.000 de lei/ lună. Așadar, toți lucrătorii la stat cu salarii nete peste această valoare și care au beneficiat până acum de vouchere nu vor mai avea dreptul la ele din ianuarie.
Părinții vor primi bani, 1.500 de lei, pentru taxele la creșă sau grădiniță prin intermediul angajatorului
În plus, cheltuielile pentru îngrijirea și educația copiilor în primele etape ale vieții pot fi considerabile, cu costuri ce presupun câteva sute de lei până la sume mai mari, pe care unii părinți abia și le permit, în special în instituțiile private.
Veștile sunt bune însă, deoarece se anunță lucruri pozitive pentru părinții angajați la firme plătitoare de impozit pe profit. Aceștia pot beneficia de un sprijin financiar de până la 1.500 de lei lunar pentru fiecare copil.
Această facilitate este o rezultat al eforturilor de a susține părinții în asigurarea unui mediu educațional adecvat pentru copiii lor, în special într-o perioadă în care costurile educației sunt în creștere. Angajatorii devin parteneri în această inițiativă, oferind părinților șansa de a beneficia de un sprijin financiar considerabil pentru a acoperi cheltuielile cu creșa sau grădinița.
Prin intermediul acestei măsuri, părinții pot să-și asigure că micuții lor beneficiază de o educație de calitate, indiferent de resursele financiare disponibile. Cu un plafon maxim de 1.500 de lei lunar pentru fiecare copil, această facilitate poate face diferența în luarea deciziilor referitoare la opțiunile de educație pentru copiii mici.
„Banii ăștia nu vin de la Guvern, vin de la angajator și doar dacă el vrea. Deci este opțional. La salariat este un venit neimpozabil. Dacă angajatorul vrea să mărească salariul omului ca să nu plătească CAS, CASS, impozit, atunci poate să îi ofere această facilitate,” a transmis Cornel Grama, analist fiscal.
Un aspect important al acestei facilități este faptul că aceste companii își vor retrage sumele respective din impozitul pe profit, creând astfel un mecanism de sprijin care nu afectează direct bugetul angajatorilor.
Anul trecut, numărul copiilor înscriși în grădinițele private și cele de stat, precum și în creșe, a atins cifre semnificative, subliniind nevoia crescută de soluții care să faciliteze accesul la educație.
Ajutorul pentru plata taxelor la creșă sau grădiniță prin intermediul angajatorului reprezintă nu doar un beneficiu financiar pentru părinți, ci și o investiție în viitorul educațional al copiilor.