Ford Puma a fost cea mai bine vândută mașină din Marea Britanie în 2023, conform datelor publicate de SMMT (Society of Motor Manufacturers and Traders).
Cu toate acestea, acum Ford Puma se află în fruntea clasamentului înmatriculărilor de mașini, mai degrabă decât Fiesta, ca urmare a deciziei Ford de a opri producția supermini-ului său anul trecut. În Marea Britanie au fost înregistrate doar 50.000 de Ford Puma în ultimele 12 luni.
Pe locul doi s-a situat cel mai mare vânzător din 2022, Nissan Qashqai, construit în Marea Britanie, cu 43.319 înmatriculări, în timp ce cel mai mare vânzător din 2021, Vauxhall Corsa, a ocupat locul trei cu 40.916 înmatriculări. Kia Sportage și Tesla Model Y completează primele cinci, cu SUV-urile dominând – șapte dintre primele zece sunt SUV-uri după clasificarea noastră, deși SMMT clasifică de fapt Puma ca un supermini, susținând că această categorie rămâne tipul de mașină preferat al Marii Britanii.
În total, 1,9 milioane de mașini noi au fost înmatriculate în 2023, în creștere cu 17,9% față de 2022 și cel mai bun an din 2019, deoarece mahmureala pandemică și penuria de aprovizionare din cauza crizei componentelor s-au atenuat pe parcursul anului trecut. Directorul executiv al SMMT, Mike Hawes, a declarat pentru Auto Express: „2023 a fost un an care a fost foarte pozitiv pentru Regatul Unit, nu numai în ceea ce privește vânzările de mașini, ci și investițiile atrase, susținute de guvern”. Anunțurile majore de investiții au inclus cele ale JLR, Stellantis, BMW/MINI și Nissan.
Majoritatea creșterii vânzărilor de mașini a venit din sectorul flotei, în creștere cu 38,7% de la an la an, deși acest număr include numărul tot mai mare de proprietari de mașini private care își închiriază mașinile prin scheme de sacrificiu salarial și cei care leasing prin cea mai mare flotă din Marea Britanie. Mobilitate. Numerele tradiționale de înregistrare a cumpărătorilor privați au rămas statice.
Creșterea cotei de piață a mașinilor electrice încetinește
Cu toate acestea, a fost un an mixt pentru vehiculele electrice cu baterie. Deși vânzările au atins niveluri record, cu 315.000 de vehicule electrice complete și-au găsit locuințe, nu a existat o creștere a cotei de piață care a rămas stabilă la 16,5%. Cu 30 până la 40 de noi modele complet electrice care sosesc în Marea Britanie în 2024, conform SMMT, se estimează că această cifră va crește la 22,3%, în conformitate cu mandatul ZEV al guvernului, care a intrat în vigoare la 3 ianuarie. În total, SMMT prezice o creștere modestă a înmatriculărilor de mașini în acest an, aproape două milioane de mașini fiind așteptate să își găsească locuințe în 2024.
Vehiculele hibride plug-in au înregistrat o creștere a înmatriculărilor în 2023, în creștere cu 39,3%, vehiculele PHEV reprezentând acum 7,4% din piața de mașini noi. Înregistrările de hibrizi completi au crescut, de asemenea, cu 27,1%, pentru a oferi acestor modele cu încărcare automată o cotă de piață de 12,6%. Cota de piață a motorinelor a scăzut la doar 7,5%.
SMMT a folosit anunțul de înmatriculări din 2023 pentru a cere guvernului să sprijine cumpărătorii privați în tranziția la vehicule electrice cu o reducere a TVA-ului la noile modele integral electrice. „Provocarea pentru 2024 este să oferim o redresare ecologică”, a spus Mike Hawes. „Guvernul a provocat sectorul auto din Marea Britanie cu cea mai îndrăzneață cronologie de tranziție din lume și investește pentru a se asigura că suntem un producător major de vehicule electrice. Acum trebuie să-i ajute pe toți șoferii să cumpere acest viitor, cu stimulente pentru consumatori care vor face din Marea Britanie principala piață europeană pentru ZEV.”
SMMT dorește să vadă o reducere la jumătate a TVA-ului pentru vehicule electrice la zece procente, „Mai mulți șoferi și-ar actualiza mașina existentă pe benzină sau diesel la o nouă alternativă cu emisii zero, lărgind oferta viitoare de vehicule electrice uzate și făcând investiții în lansarea punctelor de încărcare și mai mari. convingător”, a spus Hawes.