Construirea metroului din Cluj, discutată astăzi în Consiliul Local

Construirea metroului din Cluj, discutată astăzi în Consiliul Local

Consilierii locali din Cluj urmează să voteze astăzi dacă aprobă sau nu studiul de fezabilitate pentru construirea metroului din oraș, în contextul în care costurile au crescut spre deosebire de anul trecut.

Peste 2 miliarde de euro ar putea costa metroul din Cluj-Napoca, potrivit studiului de fezabilitate pe care consilierii urmează să îl voteze astăzi.
În proiectul de prefezabilitate de anul trecut, era estimat un cost de aproape un miliard de euro, dar dupa realizarea studiului de fezabilitate, costul s-a dublat. Aspectele financiare sunt dublate în contextul impactului social economic.

Care ar putea fi traseul
Realizatorii studiului au stabilit că cea mai bună variantă ar fi: Floreşti- Piaţa Unirii- Piaţa Mărăşti- Bulevardul Muncii /Europa unită/Depou Sopor. Linia de metrou ar putea avea 19 stații subterane și un depou suprateran, având o capacitate de transport nominală maximă la interval de 90 de secunde de 15.200/21.600 de pasageri pe oră şi sens 40 de trenuri pe oră şi sens.

Durata realizării proiectului
Durata investiției este aproximată la 10 ani-128 de luni. Proiectarea preliminară durează 18 luni, iar apoi urmează licitațiile, 14 luni, iar execuția lucrării, inclusiv achiziționarea materialelor ar putea dura 96 de luni.
Finanțarea proiectului este suportată din bugetele locale ale municipiului Cluj-Napoca şi ale Floreştiului, respectiv din PNRR, Programul Operaţional Infrastructură Mare, Programul Operaţional Transporturi şi fonduri de la Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii.