Anvelopele all season, marcate corespunzător, pot fi folosite și pe timp de iarnă fără pericolul de a fi sancționați.
Indiferent de denumirea lor comercială, orice tip de anvelopă care este marcat cu simbolurile „M+S”, „M.S” și/sau cu „Fulg de zăpadă” poate fi utilizate în țări unde anvelopele de iarnă sunt obligatorii prin lege, inclusiv în România. Șoferii care folosesc anvelope cu aceste marcaje nu riscă nicio sancțiune dacă circulă pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheață sau polei.
În urma informațiilor eronate și incomplete apărute în această perioadă, specialiștii magazinului online anvelope.ro precizează că, în conformitate cu declarațiile Registrului Auto Român, obligativitatea utilizării anvelopelor de iarnă pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheață sau polei a fost introdusă prin Ordonanța Guvernului nr.5/2011 de modificare și completare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice, republicată în 2006.
Așa că, dacă ești pus în situația de alege între anvelope de iarnă sau anvelope all-season, e bine să știi care sunt diferențele între cele două tipuri de pneuri.
Atât compoziția, cât și profilul benzii de rulare sunt complet diferite în cazul anvelopelor all-season și al celor de iarnă. Ceea ce este și normal pentru că anvelopele all-season trebuie să ofere performanțe optime indiferent de sezon. Din acest motiv, ele au totuși capacități limitate în condiții de iarnă extremă, dar și la temperaturile ridicate din timpul verii.Anvelopele all-season sunt un compromis care poate fi eficient în funcție de regiunea în care le folosiți, de condițiile meteo și de stilul de condus.
Între cele două tipuri de anvelope există diferențe importante și în ceea ce privește profilul benzii de rulare, cel al anvelopelor de iarnă fiind proiectat special pentru a disipa apa și zăpada, pentru a oferi aderență foarte bună în condiții de carosabil acoperit de zăpadă și gheață atât la frânare, cât în ceea ce privește tracțiunea. În schimb, compoziția cauciucului și profilul benzii de rulare în cazul anvelopelor all-season este unul care face un compromis pentru a asigura o aderență atât la temperaturi ridicate, vara, cât și la temperaturi scăzute, iarna, ceea ce poate reprezenta o problemă pe drumurile acoperite cu zăpadă sau la temperaturi de sub- 5 grade Celsius, adică în condiții extreme de iarnă.
Un alt aspect foarte important de care ar trebui să ții cont este și adâncimea profilului unei anvelope. Asigură-te că acesta este de cel puțin 4 mm toamnă pentru a putea trece mai ușor peste provocările iernii. Testele făcute de publicații de specialitate au arătat că și la o adâncime a profilului de 4 mm distanța de frânare pe carosabil ud crește cu 27%, iar în cazul unui profil de 1,6 mm, limita legală în multe țări din UE, distanța de frânare crește cu până la 50%.
Un lucru este însă sigur. Specialiștii de la Anvelope.ro au pe stoc o gamă variată de anvelope de iarnă și anvelope all-season pentru orice tip de vehicul și stil de condus, adaptate tuturor planurilor tale pentru această iarnă.
În funcție de nevoile tale, vei fi consiliat să-ți alegi anvelopele potrivite, iar cu ajutorul configuratorului de pe site vei putea compara toate opțiunile disponibile. Totul în funcție de bugetul tău, bineînțeles.