Serviciile SEO, menite sa promoveze brandurile care isi desfasoara activitatea exclusiv in mediul online sau in mod mixt (atat pe Internet, cat si in cadrul unui sediu fizic), cum ar fi magazine digitale sau pagini web de prezentare a companiilor, sunt considerate la ora actuala ca fiind cea mai eficienta tehnica de e-marketing.
Acest tip de servicii nu doar ca ofera vizibilitate sporita pe Internet, propulsand site-urile pe primele pozitii ale paginilor cu rezultate Google (SERPs), motorul de cautare pe care majoritatea internautilor il utilizeaza zi de zi inclusiv in scopuri de comert electronic, ci contribuie astfel si la cresterea ratei de conversie. Adica, ajuta la generarea de trafic organic, care are toate sansele sa conduca la convertirea utilizatorilor in clienti ai brandului respectiv, achizitionand produsele ori serviciile cautate pe Internet, prin incheierea unei tranzactii online.
Cu alte cuvinte, o strategie de promovare virtuala care include servicii SEO are, ca orice alta tehnica de marketing, si o miza financiara – respectiv, majorarea veniturilor pentru business-ul care beneficiaza de o asemenea abordare. Vorbind despre modul in care poate fi abordata o campanie de promovare online, optimizarea pentru motoarele de cautare nu este singura tehnica ce poate conduce la rezultate similare. Facand „concurenta” serviciilor SEO, SEM reprezinta o alta varianta in acest sens.
De pe blogul iAgency.ro, cea mai prolifica si experimentata agentie de profil din Romania, aflam ca Search Engine Optimization (SEO) se poate defini drept „procesul prin care se realizeaza modificari tehnice on-page (pe site) si content marketing atat on-page, cat si off-page (pe alte pagini web) pentru a aduce respectivul site printre primele rezultate organice din Google”.
Search Engine Marketing (SEM), in schimb, sinonim cu PPC (Pay-Per-Click) sau Google Ads, este o strategie de marketing digital care permite unui site sa apara deasupra rezultatelor organice (cu mentiunea „Ad/Anunt”); deci, in acest caz nu mai vorbim de stimularea traficului organic.
Asadar, avem de a face cu doua abordari diferite care implica, automat, diferente intre cele doua tehnici. Iata care sunt cele mai notabile dintre acestea, in ceea ce priveste:
- Rezultatele cautarilor – campaniile SEM sunt insotite de mentiunea „Ad”, pe cand rezultatele SEO apar drept organice (mai credibile pentru utilizator);
- Costurile – SEM percepe o taxa pentru fiecare click (al utilizatorului) pe anuntul respectiv, pe cand in SEO accesarile sunt gratuite (nu sunt conditionate de un pret per click, ci plata se face pentru intregul proces);
- Vizibilitatea – in SEM, anunturile sunt vizibile in functie de setarile bifate (targetare), in timp ce SEO optimizeaza site-urile pentru a deveni vizibile pentru toti utilizatorii;
- Utilitatea in testarea cuvintelor cheie: doar in cazul SEM;
- Valoarea pe termen lung – SEM are un caracter mult mai „efemer”, spre deosebire de SEO;
- Rezultatele obtinute: imediate (SEM) vs. pe termen mediu/lung (SEO);
- CTR (Rata de click) – scazuta in SEM, crescuta in SEO.
Asadar, la o prima vedere, serviciile SEO sunt mult mai avantajoase pentru promovarea pe termen lung. Insa, optiunea poate diferi in functie de specificul si obiectivele business-ului respectiv, iar in aceasta situatie putem aprecia ca fiind oportuna diversitatea din care poti alege. In plus, deseori exista site-uri care apeleaza in paralel, cu succes, la ambele tehnici.