Bloggerii si vloggerii sunt adevarate vedete pe internet, indiferent ca sunt “oameni simpli” sau celebritati deja consacrate pe alte canale media. Acestia creeaza tendinte, contureaza trenduri si ii influenteaza puternic pe cititori si privitori. Implicit, domeniul a capatat si o anvergura economica: daca ai audienta, este profitabil sa fii blogger sau vlogger, caci vei putea sa fii implicat in campanii de marketing si publicitate, unele chiar foarte natural construite. Spre exemplu, daca ai un blog de retete culinare, vei putea fi platit pentru a include in retete anumite branduri de produse sau pentru a ilustra prepararea retetelor folosind anumite oale si tigai. Cert este ca, indiferent de ceea ce ai de spus in mediul online, ai ocazia sa o faci catre mari mase, sa fii usor de gasit de oriunde din tara si chiar din lume si sa poti influenta audienta ta.
Cel mai simplu este sa pornesti la drum cu un blog pe platforma wordpress, cea mai populara in acest moment. Pana si website-uri mari de stiri si alte platforme media sunt construite pe wordpress, atat de prietenos este acest sistem de publishing online. A porni la drum cu un blog este usor si ieftin, accesibil pentru oricine. Unele resurse sunt gratuite, altele la costuri foarte, foarte mici. Iata care ar fi pasii pentru a porni la drum cu un site wordpress:
Alege ideea blogului
Sa vorbesti despre de toate poate fi o idee prea generalista si te-ar face sa te pierzi mai usor in peisajul media online, caci nu ai in spate o redactie care sa sustina un astfel de proiect. Cel mai indicat este sa cauti un anumit domeniu pe care sa-l atingi prin articole, o anumita nisa pe care sa activezi. Dincolo de ideea principala a blogului (cu care atragi o audienta direct interesata), desigur ca poti aborda si alte subiecte, dar in plan secund. Din nou, un exemplu concret: ai un blog de turism si vorbesti despre calatorii, bilete de avion, hoteluri, optiuni de transport, vize etc. Din cand in cand poti posta despre alte subiecte fara legatura directa cu turismul, dar care iti asigura amprenta personala (comunitatea chiar isi doreste asta de obicei din partea influencerului).
Alege domeniul web
Trebuie sa alegi un domeniu web de tip .ro, .com, .net sau cu diverse alte extensii, pe care sa-l platesti anual. Costurile sunt rezonabile, in jur de 10 euro / an. Domeniul iti va fi rezervat tie si il prelungesti atat de mult timp cat doresti (cat timp pastrezi blogul). Este calea de intrare a publicului tau catre continutul pe care il creezi. Este bine sa alegi un nume original, simplu de inteles si de retinut, care sa aiba o legatura cat mai buna cu nisa pe care o abordezi pe blog. Gandeste-te daca vrei sa fie un proiect mai profesional sau unul asumat personal.
Alege pachetul de gazduire
Este foarte important sa colaborezi cu un furnizor care sa-ti ofere web hosting de cea mai buna calitate, pentru ca website-ul tau sa se incarce foarte rapid si sa fie online cel putin 99,9% din timp. In caz contrar, ai pierde vizitatori, ceea ce sigur nu iti doresti. Cauta gazduire optimizata wordpress cu set-up simplu, actualizari automate, SSL gratuit si asistenta non stop din partea firmei de gazduire web. Gasesti astfel de pachete chiar in Romania, ceea ce este varianta ideala.
Cauta o tema wordpress
WordPress presupune un sistem de gestiune foarte simplu. Practic, nu este nevoie sa stii deloc programare, te vei descurca foarte bine pe platforma de administrare. Partea si mai buna este ca poti alege dintre o multime de teme cu design variat, pe care le poti folosi pentru blogul tau. Cauta o tema care se potriveste ca structura si care iti place, apoi treci la partea de personalizare, pentru a-i da un aspect unic.
Adaugi continut
Ai ajuns la partea de continut, obiectul principal al blogului. Nimeni nu viziteaza bloguri doar pentru aspect, continutul este baza. Posteaza articole, imagini, clipuri video, tot ceea ce conteaza pentru tine si crezi ca va conta si pentru audienta ta. Cu cat ai mai multe articole postate, cu atat sansa de a atrage vizitatori este mai mare, pentru ca multi internauti vor ajunge pe website-ul tau in urma unor cautari pe Google pentru anumite informatii pe care le-ai abordat si tu.