“Ochii care nu se vad, se uita” – asa suna unul dintre cele mai vechi proverbe, iar acesta devine cat se poate de adevarat, mai ales in relatiile cu clientii. Cu totii avem pe birou cel putin un obiect inscriptionat cu logo-ul unei companii si pe care il folosim destul de des, asa cum se intampla adesea cu pixurile sau canile branduite. Ei bine, acestea sunt doar cateva moduri prin care te asiguri ca marca pe care o promovezi ramane in atentia clientilor, fie ei loiali sau potentiali. Vizibilitatea pe care o ofera unui brand oferirea de cadouri promotionale este doar unul dintre marile avantaje pe care le aduc aceasta practica. Vrei sa le afli si pe restul? Iata-le pe cele mai importante 5 dintre ele:
- Creaza un brand awarness care dureaza
Cercetarile efectuate de catre o companie de profil din SUA arata ca un procent de 62% dintre oameni isi aminestesc numele unui brand dupa ce l-au vazut inscriptionat pe un obiect promotional pe care l-au primit. Acesta poate fi un pont foarte pretios pentru toti marketerii, oferindu-le primul indiciu despre cum ar trebui sa fie alese tipul obiectelor promotionale ce vor fi oferite clientilor: un pix, o agenda, o cana, o sapca, un stick de memorie sau o bricheta – orice fel de obiect care poate fi utilizat daca nu zilnic, cel putin cu o frecventa constanta. Fidelizarea clientilor si chiar imbunatatirea relatiilor cu acestia pot rezulta din folosirea inteligenta a acestei strategii de marketing.
- Permit accesul la un spatiu publicitar valoros
Majoritatea oamenilor au un program de lucru de 8 ore, iar o buna parte dintre ei au un job care necesita ca acestia sa isi petreaca tot acest timp in birou. In acest context, materialele promotionale precum cele enumerate ceva mai sus reprezinta de fapt un canal foarte potrivit prin care mesajele companiei tale sa ajunga la tine. Pe de alta parta, la cresterea gradului de expunere a acestor mesaje contribuie si aplicarea marketingului prin tehnici de colantare auto a flotei de masini.
- Clientii devin ambasatori de brand
Ori de cate ori vei vedea pe cineva purtand un articol de imbracaminte inscriptionat cu logo-ul unei firme, trebuie sa stii ca aceea persoana a devenit, constient sau nu, ambasador de brand pentru acea firma. La fel se intampla si in cazul in care cineva foloseste un instrument de scris care poarta un mesaj publicitar din partea unei companii. Chiar si cele mai mari branduri se folosesc de aceasta strategie pentru ca, nu-i asa, niciodata nu ai prea multa notorietate!