Gurile rele ar putea spune că standardele înalte de calitate folosite de Tesla pentru vehiculele destinate cumpărătorilor americani şi europeni sunt incompatibile cu pieţele asiatice, unde standardele de calitate şi siguranţă mult mai permisive fac aproape imposibilă concurarea producătorilor autohtoni, care livrează vehicule cu un nivel de calitate net inferior, dar mai ieftine. Şi cum Tesla nu poate adapta din mers un produs deja lansat şi nici proiecta peste ocean vehicule adresate unei categorii cumpărători cu aşteptări fundamental diferite, se impune deschiderea centru de cercetare şi dezvoltare care să permită crearea de vehicule Tesla în stil chinezesc.
“Pentru a realiza o schimbare de la Made in China la Proiectat în China, CEO-ul Tesla, Elon Musk, a propus înfiinţarea unui centru de proiectare şi cercetare în China”.
Producătorul a început încă din această săptămână să recruteze designeri şi alte persoane care să ajute la îndeplinirea obiectivului, CV-urile primite urmând să fie analizate până la data la 1 februarie. Deocamdată, nu a fost stabilită locaţia noului centru de proiectare, însă putem aştepta ca activitatea să înceapă în timp record.
Prima fabrică Tesla din afara Statelor Unite se află în estul oraşului Shanghai, aceasta livrând vehicule Model 3 fabricate din China chiar din această lună. Din păcate, preţul la care acestea sunt comercializate este doar cu puţin sub nivelul cerut în pieţele americane şi europene, ceea ce înseamnă că doar o categorie restrânsă de cumpărători cu venituri mult peste medie şi le pot permite.
Inaugurată în timp record, în urma unei investiţii de 2 miliarde dolari, fabrica va produce şi noul Tesla Model Y, noul crossover compact anunţat de CEO-ul Elon Musk în faţa publicului asiatic.
Evenimentul a fost bine primit şi de investitorii Tesla, valoarea de piaţă a companiei atingând un maxim istoric de aproape 89 miliarde de dolari, depăşind pentru prima dată ca valoare greii industriei auto americane – General Motors şi Ford.
Sursa: go4it.ro