Zilele acestea, românii au primit o factură neașteptată de la ENEL, cu două date de plată. Pentru a explica situația, Ioana Krekan, managerul de Activare si Facturare Enel Energie / Enel Energie Muntenia, a lămurit, în cadrul unui interviu, situația.
La început de an, românii au primit facturile de la ENEL doar pentru jumătate din luna decembrie. Măsura a fost luată pentru a ajuta cetățenii să își organizeze mai bine cheltuielile de după sărbători. Așa cum era de așteptat, la finalul lunii februarie, a venit și factura pentru luna ianuarie, ce conține și cealaltă jumătate neachitată din luna decembrie 2022.
Modificare la factura ENEL. Ce trebuie să facă cetățenii
Potrivit explicațiilor oferite de către Ioana Krekan, managerul de Activare și Facturare la ENEL, românii au posibilitatea de a achita actuala factură la energie electrică în două perioade diferite. Această modificare este repercursiunea măsurii luate la final de 2022. Cei care vor observa o sumă neobișnuit de mare de plată trebuie să știe că factura vizează atât jumătate din luna decembrie 2022, cât și consumul aferent lunii ianuarie.
„Din punct de vedere al formatului facturii nu sunt modificări. Ceea ce este diferit în factura emisă în această perioadă este perioada facturată. Dacă ne aducem aminte, în decembrie 2022, am avut 2 modificări legislative majore, care au impactat întreg procesul de facturare, iar în luna ianuarie facturile emise către clienți au fost pentru jumătate de lună, pentru perioada 1-15 decembrie 2022.
În facturile emise în această perioadă, clienții regăsesc două perioade facturate, perioada 16-31 decembrie și consumul aferent lunii ianuarie. Primele 15 zile au fost facturate în ianuarie, iar acum revenim și facturăm și cealaltă jumătate a lunii decembrie împreună cu consumul din ianuarie“, a explicat Ioana Krekan la DC News.