Începutul acestei săptămâni a venit cu cele două probe de Evaluare Națională pe care absolvenții de gimnaziu au fost nevoiți să le dea pentru admiterea la liceu. Ca în fiecare an, foile de examen au fost nelipsite de “perlele” cu care candidații și-au făcut apariția. Ce au putut scrie elevii în acest an la Evaluarea Națională.
“Perlele” elevilor sunt mereu “delicioase”, imaginaţia celor care “dau viaţă” unor astfel de expresii fiind dincolo de limitele obişnuitului. Nici examenul de capacitate din acest an nu a fost ferit de acest momente, unele dintre ele fiind cu adevărat hazlii.
Ce „perle” au putut scrie elevii în acest an la Evaluarea Națională
An de an, examenele, fie ele de capacitate sau chiar de maturitate, indiferent de nivelul de vârstă, aduc în prim-plan „perlele” celor care susţin aceste teste. Nici Evaluarea Naţională din acest an nu a făcut excepţie de astfel de expresii savuroase.
„Perlele” din această sesiune au fost cu adevărat hazlii, mai ales acelea care au fost şi „explicate” de candidații care au susținut proba la Limba și Literatura Română din acest an.
Ce expresii au “abordat” elevii
Mai exact, unul dintre exerciţiile din această sesiune a constat în transcrierea propoziției subordonate din enunțul „Fiecare cunoștea ce sunet scoteau tălăngile de la vacile sale.”
“Creativitatea” elevilor a dat naștere unor expresii extrem de amuzante chiar și în rândul profesorilor.
„Vacile sunt subordonatele oamenilor. Tălăngile sunt subordonatele vacilor. Iar sunetul este subordonat tălăngilor.”, a scris elevul.
Trecând la un alt exercițiu, un alt elev, care avea de argumentat importanța respectării regulilor, în 50-100 de cuvinte, a decis să „explice” mai scurt, dar pe înţelesul tuturor, în opinia lui.
„Foarte, foarte importante sunt regulile. Ce ne-am face fără ele? Fără reguli, ar fi lupte și războaie! Și chiar sunt!”, a scris elevul.
Cât despre subiectele simple ale examenului, elevii au avut de rezolvat: elaborarea a două enunțuri. Așadar, în primul, verbul „a face” să fie la imperativ negativ, iar în al doilea „ea” să fie complement prepozițional.
„Nu face pe ea!”, atât a scris elevul, ca rezolvare a subiectului.