Potrivit ministrului Mediului, hypermarketurile și supermarketurile înregistrate în sistemul de garanție-returnare (SGR) au o serie de o obligați prin care trebuie să sprijine românii care vin să returneze ambalajele.
Potrivit Hotărârii de Guvern 1.074/2021, magazinele sunt obligate să ofere consumatorilor posibilitatea să returneze ambalajul SGR pentru a primi înapoi valoarea garanției.
Astfel, comercianții înregistrați în sistemul de garanție-returnare (SGR) sunt obligați să accepte ambalajele returnate de consumatori, chiar dacă aparatele de colectare a ambalajelor (RVM) sunt defecte.
Concret, potrivit ministrului Mediului, Mircea Fechet, magazinele trebuie să preia manual ambalajele și să ramburseze contravaloarea PET-urilor la casă.
Magazinele trebuie să ofere „posibilitatea consumatorilor sau utilizatorilor finali de a returna ambalajul SGR. În vederea restituirii valorii garanției în cadrul oricărui punct de returnare de pe teritoriul României” se arată în HG 1.074/2021.
”Lucrăm deja la un proiect de hotărâre de guvern în care să specificăm foarte clar că, în măsura în care RVM-ul, aşa cum se numesc aceste aparate automate, nu funcţionează, magazinul respectiv este obligat să preia manual acele ambalaje.
Cu alte cuvinte, mergem, ne facem cumpărăturile sau nu neapărat, şi la casa de marcat lăsăm şi pet-urile goale şi primim 50 de bani cash sau ni se scade suma respectivă din valoarea cumpărăturilor.
E un lucru pe care îl voi scrie în hotărârea de guvern ca să fie clar pentru toată lumea”, a subliniat Mircea Fechet, citat de bugetul.ro.