Clientii Tesla sunt nevoiti sa astepte masina dorita!
De la lansarea Model 3 în această vară, Tesla a produs doar 260 de unități ale celui mai accesibil automobil din gama sa, departe de ținta de 1.500 de unități stabilită de CEO-ul Elon Musk într-o comunicare pe Tweeter în iulie. Dintre cele 260 de unități produse, doar 220 au fost livrate clienților finali. Timpul trece iar “iadul producției” pentru Model 3 despre care vorbea Musk pare să devină o realitate și nu doar o figură de stil.
Conform oficialilor Tesla, blocajele de producție sunt provocate de câteva sisteme auxiliare de producție de la fabricile sale din California și Nevada pentru care procesul de optimizare ar fi durat mai mult decât se anticipase. Reprezentanții companiei americane au declarat inițial că nu există probleme fundamentale de producție fiind foarte încrezători că obstacolele actuale pot fi depășite în scurt timp. Totuși, realitatate pare a fi alta dacă ne uităm la măsurile luate recent de producătorul american.
Musk a găsit soluția: concedieri in masă la fabricile Tesla si înlăturarea furnizorilor care nu se ridică la standardele impuse!
Potrivit Reuters, Tesla ar fi concediat peste 400 de angajați care lucrau la producția Model 3. Sub protecția anonimatului, un fost angajat Tesla a precizat că nu este vorba doar de lucrători pe linia de asamblare, dar și de team leaderi și manageri, semn că randamentul scăzut de producție este atribuit și middle managementului. Presiunea la care Tesla își supune angajații, dar și furnizorii, este deja de notorietate. Elon Musk nu a ezitat să afirme public că atât furnizorii cât și angajații care nu se vor ridica la standardele impuse pentru producția Model 3 vor fi înlăturați fără ezitare. Concedierile făcute publice de Reuters și Mercury News par să confirme că Musk nu glumește.
CEO-ul Tesla intenționează să ajungă rapid la un volum de 10.000 de unități Model 3 pe săptămână până la finalul anului și a încercat să-i calmeze pe investitori cu privire la cifrele de producție actuale. Acesta a spus că producătorul american a traversat aceeași curbă de producție și în cazul Model S sau Model X și că a învățat mult din greșelile din trecut. El a îndemnat clienții și investitorii să nu se aștepte la respectarea exactă a calendarului de producție având în vedere foaia de parcurs foarte complexă necesară producției Model 3.
Nimic nu pare sa stea în fața ascensiunii Tesla
Deocamdată, întârzierile înregistrate de Model 3 nu par să afecteze semnificativ rezultatele Tesla. La începutul lui octombrie, producătorul american a publicat cifrele oficiale de vânzări și livrări aici și a anunțat cifre record. În trimestrul III al lui 2017, Tesla a livrat 26.150 de automobile dintre care 14.065 unități Model S și 11.865 unități Model X, ambele modele atingând un maxim istoric în cel mai profilic trimestru al lor de la lansare. Deși se află sub ținta sa de 50.000 de automobile livrate în prima jumătate a anului, Tesla se așteaptă să depășească prognoza de vânzări pentru 2017 și să atingă peste 100.000 de unități livrate până la finalul anului curent.
Franchețe sau strategie de marketing?
Pentru atingerea acestui target, Elon Musk a adoptat, ca de obicei, o strategie de marketing neortodoxă. Acesta le-a precizat celor interesați de Model 3 că acesta nu reprezintă vârful tehnologic al gamei Tesla, fiind doar o versiune mai abordabilă a Modelului S cu o autonomie mai redusă și tehnologii inferioare acesteia din urmă. Pentru a-și clarifica poziția, Musk a utilizat o analogie cu modelele iPhone de la Apple și a explicat faptul că Model 3 nu este o evoluție a lui Model S (cum ar fi cazul unui iPhone 7 în raport cu iPhone 6). Mai degrabă, Model 3 ar putea fi comparat cu un iPhone SE: un model care încorporează caractersticile, tehnologia și designul clasic Apple la un preț accesibil, dar nu beneficiază de același nivel tehnologic sau caracteristici tehnice precum iPhone 8.
CEO-ul Tesla încearcă sa mai reducă astfel presiunea pe producția Model 3 unde listele de așteptare cresc într-un ritm alert și, de ce nu, să-i îndrepte pe clienții de Model 3 către mai profitabilele Model S sau Model X unde nu există întârzieri de producție.
Analiza oferita de WeltKlasse Automobile, importator si distribuitor autovehicule second-hand.