Examenele naționale vor fi mai ușoare anul acesta – este anunțul făcut de Ministrul Educației în contextul în care elevii au acumulat lipsuri uriașe în perioada pandemiei. Ideea este îmbrățișată de majoritatea părinților, care consideră ultimii doi ani o catastrofă educațională. Alții sunt însă de părere că un nivel mai scăzut al examenelor nu va face decât să „bage sub preș” problemele.
Părerea părinților este aproape unanimă- școala online a adus lacune enorme în învățare.
“Au devenit puțin mai încordați, nu mai socializează cum trebuie.”
“A fost greu pentru noi ca părinți. Au acumulat mai greu, asta e ideea.”
Ministerul Educației vrea ca subiectele să fie făcute ținând cont de contextul actual
Din aceste motive, Ministerul Educației vrea ca subiectele de anul acesta de la Evaluarea Națională și Bacalaureat să fie „adaptate contextului”- adică mai ușoare.
O doamnă, mamă a doi copii, găsește inițiativa de bun augur.
“Păi bănuiesc că o să fie mai ușoare și bănuiesc că și ei sunt conștienți că au pierdut mult. Au avut examenul acela de simulare, bănuiesc că s-au văzut rezultatele, nu au fost satisfăcătoare și atunci și subiectele vor fi mai ușoare.”
Iulian Cristache, Președintele Federației de Părinți: “Lecțiile au fost făcute în online, nu ai o curricula adaptată, profesori care nu au mai deschis calculatorul de 15 ani, unele lecții nu au fost pretabile pentru un act educațional așa cum noi ni-l dorim.
Da, subiectele trebuie adaptate ținând cont de contextul actual.”
Ce spun elevii și profesorii
La fel cred și profesorii.
Dorian Coman, director școala 307: “Sunt un pic mai superficiali în clasă, înainte erau mai atenți, tratează lucrurile mai relaxați. Sincer, ei se așteaptă ca subiectele să fie un pic mai ușoare, într-adevăr de la evaluările 2-4 subiectele au fost adaptate acestei perioade traversate.”
Deși salută și ei inițiativa, elevii cred însă că subiectele mai ușoare nu sunt o soluție reală la problemele din sistem.
Delia Glăvan, consiliul elevilor: “Rezolvarea problemelor se poate face doar atunci când vorbim de o încercare reală de aprofundare a materiei. Vorbim o dată de ore remediale, care nu au existat iîn toate liceele sau în toate școlile.”
Conform statisticilor, pandemia a accelerat rata abandonului școlar în țara noastră- unul din patru elevi părăsește prematur școala. Cifrele sunt de două ori peste media Uniunii Europene.