În şedinţa de marţi, Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru proiectul metroului din Cluj-Napoca. Durata de execuţie a proiectului este estimată la circa 10 ani.
Purtătorul de cuvânt al Executivului, Dan Cărbunaru a declarat faptul că au fost aprobaţi indicatorii tehnico-economici ai metroului Cluj.
Hotărârea de Guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenţi obiectivului de investiţii ‘Tren metropolitan Gilău-Floreşti-Cluj-Napoca-Baciu-Apahida-Jucu-Bonţida- etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: magistrala I de metrou şi tren metropolitan’.
Durata de execuţie a investiţiei, circa 10 ani, cu o linie de metrou uşor care include 19 staţii subterane cu un traseu de 21 de kilometri.
Potrivit purtătorului de cuvânt, finanţarea lucrării va fi asigurată din fonduri externe rambursabile de la bugetul de stat şi de la bugetele locale Cluj-Napoca şi Floreşti: „Finanţare din fonduri externe rambursabile de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, precum şi de la bugetul local al municipiului Cluj-Napoca şi al comunei Floreşti”.
Primăria anunța, în octombrie 2020, începerea lucrărilor de foraje geotehnice pentru realizarea trenului metropolitan şi a metroului în oraş şi în comunele limitrofe.
Primarul Emil Boc anunţa la sfârșitul lunii trecute că a fost aprobat studiul de fezabilitate pentru viitorul metrou. Studiul a recomandat traseul Floreşti- Piaţa Unirii- Piaţa Mărăşti- Muncii/ Europa Unită- Depou Sopor, cu o lungime de 21 de kilometri şi 19 staţii, iar investiţia totală depăşește 2 miliarde de euro.
Durata de realizare a investiției va fi de 128 de luni, spunea Emil Boc, iar finanțarea obiectivului va fi realizată din diverse surse: PNRR, POIM, alocări de la bugetele naționale și locale, dar și alte surse de finanțare identificate pe parcurs.
În PNRR, 600 de milioane de euro sunt prevăzuți pentru investiții la metrourile din București și Cluj.