Comisia Europeană ar putea propune miercuri, 14 iulie 2021, reducerea la zero a emisiilor de CO2 pentru vehiculele noi în următorul deceniu, una dintre măsurile de mediu menite să combată schimbările climatice şi să pună în aplicare Pactul Verde european. Mașinile noi, echipate cu motoare termice, ar putea deveni istorie pe continentul european din 2035. Cel puțin asta se arată într-un document intrat în posesia celor de la Bloomberg.
Conform mai multor surse citate de către AFP, Comisia Europeană are în vedere eliminarea completă a emisiilor auto începând din anul 2035, informează Agerpres. Cum vehiculele electrice sunt singurele care satisfac această exigență, ele vor deveni astfel singurele autorizate la comercializare pe piaţa autovehiculelor noi.
În Uniunea Europeană le-a fost impus încă de anul trecut producătorilor auto un plafon mediu de 95 de grame de CO2 pe kilometru, care va fi diminuat treptat până la 100% în 2035.
Aceste cifre, aflate încă în discuție, presupun o imensă constrângere pentru o industrie care până în anul 2027 va trebui să se adapteze în plus şi înăspririi normelor de poluare pentru motoarele termice.
Comisia Europeană are mai multe soluții pentru a lupta contra problemelor climatice. Una dintre ele ar fi reducerea cu 65% a emisiilor produse de mașinile noi până în 2030. Mai mult, din 2035, Uniunea Europeană ar putea chiar interzice vânzările de mașini noi, echipate cu motoare termice, pe Bătrânul Continent.
Totodată, forul de conducere al UE vrea să elaboreze un set de reguli care să oblige țările membre să dezvolte și mai mult infrastructura necesară încărcării mașinilor electrice.
Continentul pe care ne aflăm și noi, Europa, are de gând ca, până în anul 2050, să devină primul continent cu zero emisii. Înainte de asta, însă, Uniunea Europeană vrea să reducă cu cel puțin 55% gazele cu efect de seră până în 2030.
În altă ordine de idei, la momentul actual, mașinile de pasageri reprezintă aproximativ 12% din totalul emisiilor de CO2 din Uniunea Europeană.
Deși piața auto a decăzut din cauza pandemiei, vânzarea autovehiculelor electrice avansează puternic la această oră. Acestea au reprezentat 8% din înmatriculări în Europa Occidentală în primele cinci luni ale acestui an, respectiv circa 356.000de vehicule, mai multe decât în întreg anul 2019.
Imediat ce vor intra noile reglementări în ceea ce privește poluarea aerului din cauza emisiilor, mașinile electrice vor deveni și mai dorite. De asemenea, acest lucru va stimula abandonarea celor hibride şi hibride reîncărcabile, care asociază motorul electric şi bateria.