Contactați-ne
ROL.ro
  • Actualitate
  • Ortodoxie
  • Economie
  • Sport
  • IT / Tech
  • Timp liber
Nici un rezultat
Toate rezultatele
  • Actualitate
  • Ortodoxie
  • Economie
  • Sport
  • IT / Tech
  • Timp liber
Nici un rezultat
Toate rezultatele
ROL.ro
Nici un rezultat
Toate rezultatele

Ludovic Orban nu mai admite neregulile din infrastructură

12 mai 2020
in Actualitate

Premierul Ludovic Orban spune că este inadmisibil să nu se construiască niciun milimetru de autostradă între Sibiu şi Piteşti. Asta după ce în 2008 era finalizat studiul de fezabilitate şi fuseseră pregătite documentele de licitaţie. El crede că pe alţii “i-a durut la bască” sau poate nu au avut niciun interes să dezvolte proiectele de infrastructură pentru România.

Ludovic Orban a semnat luni contractul pentru execuţia Secţiunii 5 – Curtea de Argeş – Piteşti din Autostrada Sibiu-Piteşti. Premierul a declarat că studiul de fezabilitate pentru această autostradă era gata din 2008.

Mesajul Părintelui Chiril de la Muntele Athos pentru poporul român

28 noiembrie 2024

Vouchere sociale – a treia tranșă. Guvernul a anunțat când intră banii

19 octombrie 2022

Sfântul Dumitru – tradiții și obiceiuri. Ce nu este bine să faci niciodată în ziua de 26 octombrie

25 octombrie 2022

Alternativa pentru DN1, de la vis la realitate! Investiție de peste 642 de milioane de lei

9 mai 2025

“Studiul de fezabilitate pe tronsonul Sibiu-Piteşti a fost finalizat în 2008, în care au fost aprobaţi indicatori tehnico-economici şi au fost pregătite documentele de licitaţie pentru realizarea tronsonului. Astăzi suntem în mai 2020 şi de atunci deşi era documentaţia tehnico-economică finalizată, deşi erau pregătite documentaţiile de licitaţie pentru selectarea consultantului tehnic, financiar şi juridic, din 2008, de când am plecat din fruntea Ministerului Transporturilor nu s-a construit un milimetru de autostradă între Piteşti şi Sibiu. Spun lucrurile astea ca oamenii să facă diferenţa”, a afirmat Orban.

Orban: „Pe alţii i-a durut la bască sau poate nu au avut niciun interes…”

“Parcă e aşa un dat că a trebuit să revenim noi la putere după 11 ani şi câteva luni ca să se urnească acest proiect fundamental pentru România. Fundamental din mai multe perspective. În primul rând pentru închiderea Coridorului 4 Pan-European care face legătura între Portul Constanţa şi graniţa de Vest, legătura cu infrastructura de transport european. Noi trebuia să închidem legăturile pe rutier, pe feroviar şi pe fluvial, între Portul Constanţa şi restul Europei cu mult înainte. Nici astăzi nu am închis această legătură care poate să pună în valoare oportunitatea extraordinară pe care o are România şi anume aceea de poartă de intrare-ieşire în Europa şi de punct strategic în legătura cu est-sud-est. Dacă realizăm aceste lucruri într-un ritm cât se poate de rapid, putem să generăm un potenţial de dezvoltare pentru România extrem de important”, a mai spus Orban.

Autostrada să fie finalizată mai repede!

“Nu am aplaudat semnarea contractului, o să aplaud dacă acest contract va fi finalizat în cele mai bune condiţii şi de preferinţă înaintea termenelor care sunt stabilite acolo. După mine 12 luni proiectarea şi patru ani execuţia mi se pare o perioadă de timp mult prea lungă. Cunosc compania, ştiu că a avut contracte în România şi am convingerea că are capacitatea să finalizeze acest proiect mult mai repede, sigur în condiţii de calitate. (…)

În ceea ce priveşte obligaţiile pe care şi le-a asumat CNAIR pentru că prin semnarea contractului şi-a asumat obligaţii, să predea amplasamentul, să asigure finanţarea, toate plăţile să fie efectuate la termen, să nu existe niciun fel de problemă din punctul de vedere al avizelor, autorizaţiilor. Toate aceste lucruri trebuie făcute la termen astfel încât compania, consorţiul care face construcţia să aibă totul predat la termen astfel încât să nu existe niciun fel de motiv pentru a întârzia lucrările”, a mai spus Orban.

Premierul a mai declarat că pe unii i-a “durut la bască” şi poate nu au avut niciun interes să dezvolte proiectele de infrastructură din România.

Topul rușinii în Europa

Problema României cu autostrăzile este una care dureaza de multa vreme. Nu e an în care sa nu se semneze cate un contract nou, dar degeaba. Kilometrii noi se sfiesc sa apara. Se pare că nu putem depăsi pragul de 829 de kilometri. Acest lucru ne plaseaza pe locul 23 in topul lungimii autostrazilor din Europa. Asta în timp ce vecinii nostri unguri sunt pe locul 15. Și asta cu peste 1500 de km de autostrada construiti.

Constructia autostrazilor a fost subiect de campanie pentru toate partidele politice. Cu toate astea, ceva s-a întâmplat în fiecare guvernare. Nimeni nu a fost in stare sa dea ce a promis. Ca sunt de vina constructorii, ca nu sunt bani, ca e vina celor dinainte. Auzim scuze de la Revolutie încoace, în timp ce ne pierdem vietile pe drumurile pline de gropi.

Fondurile europene asteapta sa fie investite in autostrazi. Dar cine sa le investeasca? În timp ce noi nu avem nici 1000 de metri de autostrada, tarile din top 3 depasesc 11.000. Pe primul loc este Spania, care are 16.204 de km construiti. Pe 2 gasim Gemania, cu 12.845.  Franța închide top 3 cu 11.882 de km de autostrada. La altii se poate! La noi?

Pe lângă faptul că nu construim, se alege praful și de autostrazile care ne-au ramas mostenire! Soferii se plang si de A1 si de autostrada soarelui. Si pe buna dreptate! Drumurile sunt pline de gropi si este nevoie sa fie reparate an de an.

ShareTweetPinTrimiteTrimite
Urmatorul Articol

Ce a ajuns să facă pentru bani Beyonce de România?! De când a fost lăsată gravidă, iar apoi părăsită, abia a reușit să se mai descurce:

Părintele Calistrat: „Rugăciunea de Aur este fix la miezul nopţii!” Rosteşte-o acum şi ai să vezi ce putere are:

18

Alocaţii iunie 2025. Se amână plata banilor. Când se virează pe card cei 719 lei

16

Alimentul care te ține departe de țânțari chiar și când ai geamurile deschise. Trucul care te scapă de cheltuieli

08

Cum alegi cele mai bune plase de mini fotbal

02

Horoscop JOI, 23 mai 2024. Decizie importantă în afaceri şi o moştenire neaşteptată

23

Moșii de vara 2025: Ce trebuie să dăm de pomană pe 7 iunie

03

Poveste de viata: “Am 50 de ani și nu am copii. Dar nu trebuie să te plângi de mine — dimpotrivă, mă simt foarte fericit”

13

Ionuț Dumitru, vehiculat ca premier tehnocrat în negocierile blocate dintre cele patru partide

13

Când intră prima tranșă de bani din 2025 pe cardul de alimente. Voucherele sociale au o valoare mai mică în acest an!

20

Reduceri salariale majore pentru angajații SRI și STS după alegeri. Norma de echipare, norma de hrană și sporul de risc – eliminate sau diminuate

03
ROL.ro

© 1998-2025 ROL.ro | Contact

  • Ortodoxia.me
  • DailyNews.ro
  • Femina.ro
  • Travel.ro
  • Cinema.ro

  • Termeni si Conditii
  • Informatii Cookies
  • Politică de Confidențialitate
  • ANPC
  • Contact

Urmariti-ne

Nici un rezultat
Toate rezultatele
  • Actualitate
  • Ortodoxie
  • Economie
  • Sport
  • IT / Tech
  • Timp liber
Contactați-ne

© 1998-2025 ROL.ro | Contact

Acest site foloseste cookies respectand Regulamentul (UE) privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Detalii aici