Procesul de optimizare SEO este unul destul de anevoios. In primul rand, trebuie sa-ti cunosti foarte bine afacerea, implicit produsele sau serviciile pe care le vinzi. Totusi, chiar si atunci cand stii aceste lucruri foarte bine, este posibil ca mediul online sa te copleseasca, anume sa-ti dea peste cap toate asteptarile pe care le ai despre modul in care afacerea ta ar trebui sa fie promovata.
Mai exact, exista cateva intrebari la care ar trebui sa poti raspunde pentru a da startul procesului de optimizare SEO. Ele iti vor da de inteles pe ce cuvinte cheie ar trebui sa te concentrezi pentru a fi sigur ca produsele/serviciile afacerii tale ajung acolo unde trebuie – anume in primele rezultate ale cautarii!

Cine este publicul meu tinta?
Cine va folosi produsele si/sau serviciile tale? Raspunsul trebuie stiut din timp – el nu este esential sau necesar doar pentru procesul de optimizare SEO, ci pentru orice tip de activitate de promovare pe care vrei sa o faci, inclusiv promovarea platita pe Google sau alte platforme.
Daca afli care este publicul tau tinta, poti gasi cu usurinta si cuvintele cheie care te ajuta sa ajungi la publicul respectiv. In unele cazuri, produsul tau ar putea fi folosit de mai multe tipuri/categorii de cumparatori. Trebuie sa afli acest lucru din timp daca vrei sa faci optimizare SEO completa!
Unde imi va fi folosit produsul/serviciul?
Particula pentru acasa din anumite cuvinte cheie este utila pentru foarte multe afaceri si trebuie exploatata ca atare. De exemplu, daca vinzi echipamente de antrenament fizic pentru acasa, aceasta particula te ajuta sa-ti separi afacerea de furnizorii pentru salile de fitness.
Totodata, poti comercializa un produs care este folosit in principal acasa, dar care poate avea cautari si pentru uzul la birou. Daca exista un cuvant cheie care te poate ajuta, acesta trebuie exploatat in timpul procesului de optimizare SEO.
De ce imi este folosit produsul?
Cum arata un cuvant cheie ideal – „produsul x” + „beneficiu/avantaj/utilitate”; de exemplu, „banda de alergat cardio” va aduce pe website-ul tau toti doritorii care vor sa cumpere o banda de alergat pentru a face cardio.
Motivul din spatele utilizarii produsului sau serviciului tai poate aduce cu sine o multime de cuvinte cheie care pot fi exploatate – multe dintre acestea vor avea cautari relativ putine, dar la fel va fi si competitia lor; in alte cuvinte, vei putea clasa anumite pagini pe aceste cuvinte cheie cu usurinta, pentru a obtine un boost in rezultatele cautarii.
Care este competitia mea?
Poti gasi cuvinte cheie foarte usor daca arunci o privire atenta la competitie. Desigur, cuvintele cheie gasite vor fi dificile (competitie mare), dar iti vei face o idee privind strategia de optimizare SEO pe care competitia o abordeaza.
Alaturi de raspunsurile la intrebarile de mai sus – implicit de cuvintele cheie rezultate -, analiza competitie iti va spune exact ce cuvinte cheie poti folosi pentru a te putea apropia chiar si de cei mai mari jucatori din industria in care activezi.
Pare dificil? Ei bine, este. Analiza cuvintelor cheie nu este usor de realizat, aceasta fiind totodata doar unul dintre pasii din procesul de optimizare SEO. Specialistii agentiei The Markers iti sunt alaturi daca ai nevoie de SEO realizat la cele mai inalte standarde din industrie – programeaza o intalnire chiar acum!