Daca ai o afacere sau chiar si un simplu website in mediul online, atunci vei vrea, mai devreme sau mai tarziu, sa te ocupi de optimizare SEO pentru acesta. Acest lucru se datoreaza faptului ca deja stii cat de important este acest tip de optimizare – organic, usor de inteles si care te poate duce pe primele pagini din rezultatele Google.
Optimizarea SEO este cea care face diferenta dintre peste cele un miliard de website-uri din mediul online si primele pagini cu aproximativ 30-50 de website-uri. Asadar, este de la sine inteles ca SEO trebuie facut corespunzator, fara greseli. Iata cateva dintre acestea pe care este posibil sa le faci, dar pe care le poti evita cu usurinta!
Sa nu te concentrezi asupra continutului
Contrar asteptarilor, procesul de optimizare SEO se bazeaza foarte multi pe continutul prezent pe website-ul tau. Cuvintele cheie nu pot fi introduse in bucati prea scurte de text sau in pagini fara imagini sau fara meta titluri si meta descrieri. Astfel, primul pas este sa te ocupi de continut in mod corespunzator.
Acesta trebuie sa fie relevant nisei tale, dar mai ales unic – procentul de plagiarism in comparatie cu alte website-uri/surse de pe internet trebuie sa fie cat mai mic. Astfel, poti adauga continut in paginile produselor sau in paginile principale ale website-ului tau, precum si articole.
Sa introduci mult prea multe cuvinte cheie in continut
Prea multe cuvinte cheie pot avea un efect negativ asupra pozitiei website-ului tau in motoarele de cautare. Acest lucru se datoreaza faptului ca algoritmul Google nu cauta sa premieze website-urile cu optimizare SEO buna, ci website-urile care prezinta continut relevant, de folos pentru utilizator. Astfel, continutul scris doar de dragul de a introduce cuvinte cheie poate fi penalizat.
Prin urmare, ideal ar fi sa ai un singur cuvant cheie principal introdus de cateva ori in text in pozitii cheie si o serie de cateva cuvinte cheie secundare relevante (sau cuvinte cheie de tip long-tail, anume care sa includa cuvantul cheie principal si alte cuvinte care extind forma acestuia).
Sa ai continut duplicat pe website
Un alt lucru pe neplacut in fata Google este continutul duplicat la nivelul aceluiasi website. In acest caz, apare si fenomenul de canibalizare a cuvintelor cheie, moment in care nicio pagina pentru care a fost facut un proces de optimizare SEO similar nu se mai claseaza la fel de bine in rezultatele motoarelor de cautare.
In alte cuvinte, expresiile cheie atrag acelasi tip de cautare si isi distrug astfel eficienta. Tocmai de aceea, atunci cand vrei sa te ocupi de optimizare SEO trebuie sa pui la punct si o planificare a paginilor website-ului. Aceasta te va ajuta sa aloci un cuvant sau o serie de cuvinte cheie fiecarei pagini, evitand astfel duplicatele.
Desigur, acesta este doar inceputul capitolului de optimizare SEO. Celelalte capitole se afla la pastrare in cartile agentiei the marketing digital The Markers – cu 10 ani de experinta in domeniu, aceasta te poate ajuta sa-ti optimizezi website-ul din toate punctele de vedere, nu numai SEO!