Grupul Telekom România, format din fostele companii Cosmote şi Romtelecom, va concedia aproape 700 de oameni, ca parte a unui program de restructurare demarat în urmă cu doi ani, conform unui anunţ al companiei. Decizia vine în contextul scăderii veniturilor şi a unui nivel record al pierderilor şi datoriilor în 2018, conform datelor disponibile la Finanţe.
“În urmă cu doi ani, Telekom Romania a iniţiat un program de transformare pentru a reduce complexitatea proceselor, prin redefinirea modelului operaţional, având ca scop îmbunătăţirea interacţiunii cu clienţii săi, prin digitalizare şi simplificare. Pe lângă iniţiativele de business, ca parte a acestui program, Telekom Romania anunţă intenţia de a restructura 692 de poziţii din totalul de 5.831 de angajaţi în prezent la nivelul grupului de companii – 438 de poziţii din cadrul Telekom Romania Communications S.A., respectiv 254 de poziţii din cadrul Telekom Romania Mobile Communications S.A..
Continuarea procesului de transformare asigură creşterea pe termen lung a grupului de companii, în contextul dezvoltării rapide a tehnologiei, al unei pieţe puternic concurenţiale, precum şi al schimbărilor globale la nivelul modelelor de afaceri, care afectează îndeosebi companiile de tehnologie.
Poziţiile care urmează să fie restructurate vor fi decise pe baza obiectivelor de business ale companiei, în linie cu strategia de simplificare şi digitalizare. În cadrul procesului de restructurare, Telekom Romania va aplica măsurile de protecţie socială, în conformitate cu legislaţia în vigoare. Evaluarea performanţei va fi utilizată ca criteriu în departajarea angajaţilor care ocupă poziţii similare.
Reducerea complexităţii proceselor interne identificate şi a portofoliului de produse şi servicii conduce la schimbări în structura echipelor din cadrul organizaţiei, necesare pentru îndeplinirea obiectivelor strategice ale companiei. Optimizarea proceselor, automatizarea şi introducerea de roboţi într-o serie de procese interne sunt câteva dintre priorităţile companiei în toate ariile operaţionale, cu progrese semnificative până acum în ariile de IT, Tehnologie, Financiar şi Logistică.
În cadrul procesului de transformare, Telekom Romania şi-a simplificat portofoliul de servicii şi a lansat o serie de iniţiative care să îmbunătăţească experienţa clienţilor, cu accent pe interacţiunea digitală. Telekom Romania îşi propune să continue creşterea vânzărilor prin intermediul canalelor online în următorii trei ani. De asemenea, gradul de adopţie a noii aplicaţii de management al contului, MyAccount Telekom, este în creştere în rândul clienţilor, asigurându-le acestora o gestionare mai uşoară a contului şi a serviciilor utilizate. În viitor, clienţii vor putea să identifice şi să soluţioneze diverse deranjamente online, mai uşor şi mai rapid”, conform anunţului Telekom.
În urmă cu doi ani operaţiunea de reorganizare a vizat în principal reducerea posturilor de manager din cadrul grupului.
La nivelul întregului an grupul a avut venituri de 933 mil. euro, mai mici cu 4%, şi un profit operaţional (EBITDA) de 136 mil. euro, în scădere cu 15%. În trimestrul 4 profitul operaţional a căzut cu 40%, iar marja aproape că a scăzut sub 10%.
Cu totul, grupul Telekom a raportat afaceri de 4,7 mld. lei (1 mld. euro), pierderi nete de 784,5 mil. lei şi datorii totale de 6,2 mld. lei cu un număr de puţin peste 6.000 de angajaţi. Chiar şi în condiţiile în care pierderile Telekom s-au redus cu peste 40% faţă de anul precedent, acestea rămân cele mai mari din industrie.
În ceea ce priveşte datoriile grupului, acestea au fost la finele anului 2018 de 6,2 mld. lei (1,3 mld. euro), mai mari decât cele ale companiei de cablu RCS&RDS, care avea datorii totale de 5,4 mld. lei la finele aceleiaşi perioade.
Sursa: zf.ro