Supermarketurile Profi vor fi preluate de Delhaize, grupul olandezo-belgian care deține magazinele Mega Image. Dacă se va încheia această tranzacție, grupul va deveni cel mai mare retailer alimentar de pe piața locală. Reprezentanții Delhaize au solicitat deja Comisiei Europene avizarea tranzacției. Nu este singurul supermarket care „dispare” de pe piața românească.
Patronii de la Delhaize vor prelua magazinele Profi, solicitarea pentru avizarea tranzacției fiind făcută deja la Comisia Europeană. Grupul olandezo-belgian Ahold Delhaize deține deja magazinele Mega Image și vor să preia și magazinele Profi, iar dacă tranzacția se va încheia cu succes vor deveni un competitor pentru supermarketurile Lidl și Kaufland, deținuțe de nemți. Reprezentanții Delhaize au cerut Comisiei Europene acordul pentru preluarea Profi în România, însă a intervenit Consiliul Concurenței și a cerut ca avizarea să aparțină statului român. Tranzacția va face piața mult mai competitivă.
”Deoarece tranzacția afectează predominant piața românească, era firesc să solicităm ca noi să formulăm un aviz cu privire la fuziune. Ne așteptăm ca în perioada următoare Comisia Europeană să își dea acordul în acest sens”, a spus președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu, notează Profit.ro
CEO de la Ahold Delhaize a spus clar și răspicat de ce compania pe care o deține s-a implicat în tranzacția uriașă.
„România este o piaţă atractivă, cu o dezvoltare susținută prin investiții solide. Ne bucurăm că vom continua să contribuim la dezvoltarea pieței locale de retail alimentar, acum şi alături de Profi, care devine parte din familia noastră de branduri Ahold Delhaize. Magazinele din rețeaua Profi vor extinde şi completa rețeaua deja existentă de magazine Mega Image”, spune Jesper Lauridsen, COO Europa Centrală şi de Est, Ahold Delhaize.
De asemenea, CEO Mega Image este de părere că tranzacția este de bun augur pentru industria de retail din România.
”Primim cu entuziasm Profi alături de noi, în familia Ahold Delhaize. Este un moment de referința pentru industria de retail din România, unic prin mărime şi la nivelul grupului nostru. Suntem două branduri puternice, complementare şi, împreună, vom reuși să facem o diferență semnificativă prin ceea ce oferim zi de zi clienților noștri: produse locale, proaspete şi sănătoase de la o reţea extinsă de producători locali, o gamă de sortimente şi mai bună de mărci proprii, naționale şi internaționale”, afirmă Mircea Moga, CEO Mega Image.
Mega Image a avut o cifră de afaceri de 8,7 miliarde de lei, în anul 2022, iar Profi de 11, 7 miliarde de lei. Altă tranzacție importantă pe piața românească de la noi a fost cumpărarea hipermarketurilor Cora de către Carrefour.