Poliția Rutieră din România a anunțat că, începând din luna martie 2025, va pune în funcțiune 700 de noi sisteme radar pe trepied.Aceste dispozitive moderne vor fi utilizate pentru a supraveghea permanent șoselele și pentru a detecta șoferii care încalcă regulile de circulație.
Extinderea sistemului e-Sigur are ca scop principal creșterea siguranței rutiere și reducerea numărului de accidente.
Noile radare pe trepied sunt echipate cu tehnologie avansată, incluzând camere video de înaltă performanță și sisteme de măsurare a vitezei cu laser.
Acestea pot identifica marca mașinii, numărul de înmatriculare și chiar persoana aflată la volan.
Diferența majoră față de pistoalele radar tradiționale este că aceste dispozitive înregistrează continuu traficul, oferind o imagine completă a comportamentului șoferilor.
Noile radare vor fi amplasate cu precădere pe drumurile cu cele mai multe accidente rutiere.
Printre acestea se numără DN1, DN2, DN6, DN7 și DN17.
Dispozitivele sunt mobile, ușor de montat și de demontat, permițând echipajelor să schimbe rapid locația în funcție de necesități.
În plus, Compania Națională de Drumuri va instala alte 400 de radare fixe pe drumurile naționale și autostrăzi.
Acestea vor fi integrate în sistemele video de supraveghere existente, creând o rețea extinsă de monitorizare a traficului.
Amenzile rezultate în urma înregistrărilor cu radare pe trepied sunt trimise prin poștă la domiciliul șoferului.
„Abaterile sunt sancționate conform legii, după identificarea conducătorului auto. Amenda este expediată direct la domiciliu conducătorului auto, fără a fi necesară oprirea în trafic.”
Pentru identificarea conducătorului, proprietarul mașinii primește o notificare și are la dispoziție 5 zile pentru a comunica cine se afla la volan.
Necomunicarea acestor informații atrage după sine amenzi suplimentare cuprinse între 1.822,5 lei și 4.050 de lei.
După o perioadă de testare de două luni pe autostrăzile A1 și A2 și pe DN2 în județul Vrancea, sistemul e-Sigur a fost extins la nivel național.
Această extindere include instalarea a 700 de radare noi pe trepied și a 400 de radare fixe, creând o rețea de supraveghere care acoperă cele mai aglomerate și periculoase drumuri din țară.
Extinderea sistemului e-Sigur reprezintă un pas important în îmbunătățirea siguranței rutiere din România.