Multi antreprenori online inca fac greseala sa considere SEO (Search Engine Optimization – optimizarea pentru motoarele de cautare) o activitate eminamente tehnica, desi, in prezent, realitatea este destul de departe de acest lucru. Bineinteles, creionarea unei arhitecturi de link-uri solide, a unui research de cuvinte cheie temeinic si crearea sau rescrierea meta tag-urilor, heading-urilor si continutului paginilor site-ului, conform keyword-urilor, sunt in continuare aspecte deosebit de importante.
Insa, astazi, se pune accentul indeosebi pe experienta utilizatorului (UX). Practic, Google, motorul de cautare cu o cota de piata de aproape 95%, atat in Romania, cat si in lume, favorizeaza site-urile care se incarca rapid, furnizeaza informatii utile si relevante si nu pretind ca dispun de produse/servicii pe care nu le au, de fapt.
In acest sens, unul dintre cele mai eficiente servicii pe care le poate oferi o agentie SEO este reprezentat de content marketing. Acesta este definit drept “o strategie de marketing folosita pentru a atrage si retine publicul, prin crearea si distributia de articole relevante, clipuri video, podcast-uri etc.“.
Cu alte cuvinte, la scurt timp dupa inceperea colaborarii si dupa ce pun la punct aspectele tehnice legate de site-ul tau (cele enumerate anterior, dar nu numai), specialistii in optimizare vor crea o sectiune de blog, pe care o vor popula cu un continut original si deosebit de interesant pentru vizitatorii tai (potentiali clienti). Subiectele vor fi alese in functie de anumite expresii de cautare din Google, gasite cu ajutorul tool-urilor specifice.
O agentie SEO te poate ajuta sa devii o adevarata autoritate in domeniul tau!
La inceput, unii proprietari de business-uri pe internet sunt reticenti la propunerea agentiei SEO de a crea o pagina de blog, considerand ca restul actiunilor descrise mai sus, dar si obtinerea de backlink-uri puternice (prin publicarea de comunicate de presa/advertoriale pe site-uri de top) sunt suficiente.
Expertii in optimizare le vor explica, insa, marile beneficii: o astfel de abordare va propulsa respectivul brand printre autoritatile din domeniu, intrucat aduce utilizatorilor raspunsuri concrete la toate intrebarile lor, dar si un surplus de know-how. Practic, chiar daca acestia nu convertesc (nu cumpara un produs/serviciu) pe moment, ei vor retine site-ul tau drept un lider pe nisa lui si vor reveni cu siguranta.
Cu cat domeniul de activitate al business-ului tau este unul mai complex, tehnic sau, in general, dificil de inteles de catre oamenii de rand, cu atat copywriter-ii agentiei SEO vor avea nevoie de ajutor din partea ta sau a angajatilor tai. Astfel, in momentul in care primii realizeaza un articol de blog, ceilalti il vor “expertiza”, pentru a se asigura ca mesajul transmis este unul corect, din care vizitatorii sa aiba ce invata. In concluzie, azi, mai ales in contextul pandemiei, care a sporit si mai mult concurenta pe internet, indiferent de sector, numai o suita completa de servicii SEO, incluzand atat partea tehnica, dar si content marketing-ul si alte elemente care tin de UX, te va ajuta sa ocupi pozitii de top in Google, atat la propriu, cat si la figurat.