Dacia a anunţat în mod oficial prima sa maşină electrică. Aceasta se numeşte Spring Electric şi este prezentată drept o maşină electrică de oraş, bazată pe platforma folosită şi de maşinile Renault Kwid şi Renault K-ZE (Kwid Zero Emissions), care sunt vândute în prezent în Asia. Momemtan, maşina pare să fie un simplu concept, urmând ca anul viitor să ajungă şi pe piaţă sub forma unei maşini de serie, probabil cu design schimbat.
Anunţul de astăzi dezvăluie faptul că Renault se pregăteşte de o lansare europeană a maşinii Dacia Spring Electric abia în 2021. Probabil că accentele de culoare portocalii vor dispărea de pe versiunea de serie, însă grila frontală şi design-ul general ar putea rămâne neschimbate, întrucât sunt foarte similare cu cele de pe Renault K-ZE, maşină care este deja disponibilă în China.
De fapt, grila şi design-ul farurilor şi proiectoarelor sunt cam singurele diferenţe de design între Spring Electric şi K-ZE.
Detaliile tehnice complete despre Dacia Spring Electric nu au fost dezvăluite încă. Tot ce ştim este că are o lungime de 3730mm şi că va oferi o autonomie de aproximativ 200 de km, conform procedurii de testare WLTP. Versiunea Renault K-ZE care este vândută în China are o putere de 44 cai putere şi cuplu de 119 Nm.
Conform testului NEDC, modelul din China ar trebui să ofere o autonomie de 250 km. Totuşi, conform testului WLTP ar putea avea o autonomie similară. De altfel, este greu de crezut că Renault ar face modificări semnificative unei platforme deja existente.
Referitor la preţul Dacia Spring Electric, compania franceză nu a oferit detalii, însă a promis un preţ „corect”. Ce înseamnă asta, nu este tocmai clar, însă având în vedere preţul de pornire aproximativ 7000 euro al modelului K-ZE din China, este posibil ca Dacia Spring Electric să înceapă de undeva de între 10.0000 şi 15.000 euro în Europa. Renault doreşte să ofere maşina la un preţ mai mic decât Skoda Citigo, care porneşte de la 19.999 euro.
Sursa: go4it.ro