Industria auto din România ne-a adus Dacia, Oltcit și Aro. Alte șase mărci ar fi trebuit să apară dar nu au mai făcut-o, prima chiar în 1880, scrie Playtech.
Prima mașină românească la 1880
Născut în 1859, Dumitru Vasescu este omul care a inventat primul automobil românesc, în urmă cu două secole. În 1880, la Paris, Dumitru Vasescu construiește primul autovehicul personal, cu motor pe aburi. La acea vreme nu existau încă motoare termice, iar puținele vehicule care existau și aveau motor pe aburi erau utilaje agricole.
Automobilul a ajuns o singură data în România în 1906 și a fost expus la Școala de Poduri și Șosele din București unde Dumitru Vasescu a fost și profesor.
Roadster-ul din 1945
Numele decapotabilei de două locuri este M. R. Și reprezintă chiar numele constructorului. Radu Manicatide s-a născut în 1912 fiind fiul unui profesor de pediatrie.
Mașina avea două locuri, un motor în doi timpi de pe o motocicletă, producând în jur de 11 cai putere, poziționat în spate și capabil să împingă mașina până la 70 Km/h. Greutatea mașinii era de 270 kg, aspectul interesant fiind caroseria inspirată de Jaguar XK120.
Automobilul Malaxa 1945
Tot în 1945 apare poate cea mai elegantă mașină construită veodată de un român. Nicolae Malaxa, realizatorul automobilului, a fost un inginer și întreprinzător român care s-a născut în 1884 la Huși.
Autoturismul a fost construit în fabricile industriașului de la Reșița. Răcirea motorului a influențat design-ul mașinii, între plafon și acoperiș fiind lăsat un spațiu pentru canalizarea aerului către motorul poziționat în spate. Acesta producea 30 de cai putere și împingea mașina cu ajutorul tracțiunii spate până la 120Km/h. Automobilul era extraordinar de confortabil datorită faptului că întreaga caroserie era așezată pe sașiu prin tampoane de cauciuc, groase de 10 cm.
GAL – mașina cu trei roți din 1954
GAL este singurul microautomobil românesc și nu cred că va mai exista altul vreodată. Gheorghe Gal a fost un campion la motociclism în anii `30.
Mașinuța dispunea de două locuri și motor Jawa de 250 de centimetri cubi. Motorul producea 12 cai putere și era nevoit să împingă 260 de kg pe care îi putea duce până la 75 Km/h.
Mașina Rodica 1957
În anii `50 la Brașov, un inginer numit Nicolae Lucaci a construit poate cel mai puțin cunoscut automobil. Mașina a fost botezată Rodica, după fetița inginerului. Acesta a construit singur motorul și a utilizat o transmisie de Skoda Felicia, iar autoturismul Rodica a parcurs peste 50.000 de km fără probleme.
De Karaso Simplon 2000
Aproape cinci decenii aveau să treacă de la Rodica până când alt român se punea la treabă să construiască un automobil. Ne întoarcem la Reșița unde în anii 2000 a fost realizat un cabrio inspirat de roadsterele din anii `50. Producătorii modelului românesc au chiar și un website iar sub capotă mașinii se află un propulsor Renault E7J de 1.4 litri care produce 75 de căi putere. Caroseria este realizată din rășină poliesterica iar infrastructura este împrumutată de pe o Dacia Solenza.