Cum să devii mai activ, pentru o viață sănătoasă

Cum să devii mai activ, pentru o viață sănătoasă

Un stil de viață activ are multe beneficii pentru întreg organismul. Orice tip de mișcare, de la plimbări până la exerciții sau ridicare de greutăți te ajută să rămâi în formă și să-ți activezi sistemul imunitar 

Beneficiile unui stil de viață activ sunt multiple 

În primul rând, vei putea să faci activitățile zilnice mult mai ușor, fără a obosi, pentru că mișcarea îmbunătățește starea inimii, a plămânilor și a mușchilor. 

Vei putea să păstrezi controlul kilogramelor pentru că activitatea fizică te ajută să arzi caloriile pe care le consumi, în loc să le stochezi, așa cum se întâmplă în cazul celor cu o viață sedentară. Dacă faci sport, corpul tău continuă să ardă calorii chiar și după ce se încheie sesiunea de exerciții. 

Sportul îți îmbunătățește sănătatea, scăzând riscul de a dezvolta cancer, boli de inimă, diabet sau atac cerebral. De asemenea, vei putea menține sub control tensiunea, glicemia și colesterolul. Iar în ceea ce privește articulațiile, sportul ajută la păstrarea mobilității cât mai mult timp. 

Prin exerciții fizice oasele și musculatura se întăresc, devin mai puternice și acest lucru previne apariția osteoporozei. 

Și nu în ultimul rând, mișcarea îți îmbunătățește starea de spirit, previne apariția stresului și a depresiei și contribuie la un somn liniștit. 

Deși un stil de viață activ aduce nenumărate beneficii, mulți dintre noi nu reușim să ne mobilizăm să facem suficientă mișcare. 

Cum te poți motiva să devii mai activ 

Setează-ți obiective! Acest lucru te va ajuta să fii perseverent. De exemplu, la început, impune-ți să mergi măcar 30 minute fără să obosești, după o lună de practică. Și acționează crescând durata plimbărilor treptat, pentru a nu te descuraja. Ia-ți echipament special de sport de la brandul Nike și pornește la drum. 

Încearcă să fii activ toată ziua. Asta nu înseamnă că trebuie să faci sport continuu, ci să faci activități care necesită mișcare. De exemplu, alege să mergi pe jos în loc să iei mașina, sau alege bicicleta, folosește scările în locul liftului și așa mai departe. Ai grijă să porți tot timpul încălțăminte confortabilă și în ton cu anotimpul. De exemplu, pentru iarnă poți alege o pereche de bocanci de la Timberland. 

Folosește o aplicație care îți monitorizează activitatea. Încearcă să atingi obiectivul de 10.000 de pași pe zi pentru a te încadra în categoria de persoane active. Apoi, treptat, încearcă să îți bați propriul record în fiecare zi. Acest lucru te va menține motivat și vei reuși să fii tot mai activ. 

Notează-ți progresele. Fă-ți un jurnal electronic cu tipul de activitate fizică și durata, în fiecare zi. Vei vedea, astfel, cum progresezi și vei fi și mai motivat să mergi mai departe.