Românii care au încheiat contracte cu Euroins își pot recupera banii pe polițele de asigurare, după falimentul companiei. Cererile de despăgubire pot fi depuse la Fondul de Garantare a Asiguraţilor (FGA). Iată ce pași trebuie urmați.
Contractele de asigurare încheiate de români cu Euroins vor expira în termen de 90 de zile, începând din 22 martie, data la care decizia ASF de retragere a autorizației Euroins a fost publicată în Monitorul Oficial.
Potrivit informațiilor transmise de FGA, în cazul în care nu intervine una dintre următoarele situații, polițele sunt valabile până la expirare:
• titularul poliței denunță contractul de asigurare;
• se împlinește termenul legal de 90 de zile, de la data pronunțării hotărârii de deschidere a procedurii falimentului, moment în care polițele de asigurare încetează de drept;
• lichidatorul judiciar numit de instanță odată cu deschiderea în instanță a procedurii falimentului denunță polițele de asigurare, cu informarea prealabilă a asiguratului.
Cum își pot recupera românii banii plătiți pe asigurare
Primul pas pe care trebuie să îl faceți este să transmiteți notificarea de reziliere la Euroins. Cererea de denunțare se transmite pe adresa de e-mail dedicată: reziliere@euroins.ro.
Ulterior, transmiteți la FGA, o cerere de restituire-Anexa 9, completând online formularul dedicat, pe site-ul FGA: Cerere de plată privind acordarea restituirii de primă.
Solicitarea trebuie să fie însoțită de următoarele documente:
• Împuternicire / Procură, dacă este cazul;
• Copie act identitate
• Copie poliță de asigurare;
• Copie dovada plății primelor de asigurare, în cazul plății primelor în rate;
• Dovada denunțării contractului de asigurare înregistrată / transmisă la asigurător;
FGA va înregistra cererile de plată și le va analiza în ordinea primirii și înregistrării.