Știm cu toții că hotelurile sunt acele locuri în care mergem să ne relaxăm, să scăpăm de agitația orașului și a vieții de zi cu zi.
Atunci când intrăm într-un hotel, fără dar și poate, primul impuls este să aruncăm o privire asupra curățeniei și întreținerii atât a camerei cât și a întregului hotel.
Ei bine, curățenia profesională reprezintă o parte importantă pentru întreg managementul hotelului, deoarece, printr-o curățenie exemplară, întreg personalul se asigură că oaspeții au parte de o experiență plăcută în timpul șederii. Astfel, igienizarea fiecărui spațiu face parte din activitățile zilnice a personalului, asigurându-se că se păstrează un mediu sigur și sănătos pentru fiecare oaspete care calcă pragul hotelului.
Personalul care face parte din echipa de curățenie profesională, va folosi întotdeauna atât produse cât și echipamente de înaltă calitate, precum masini de maturat, aspiratoare profesionale, monodisc etc. pentru a curăța optim fiecare suprafață, începând de la podea până la tavan. De asemenea, echipa de curățenie va acorda o atenție deosebită tuturor zonelor optime pentru dezvoltarea și adăpostirea bacteriilor, precum bucătăriile și băile, folosind de asemenea produse profesionale special concepute pentru a îndepărta praful, depunerile, murdăria și alți contaminanți.
Atunci când vine vorba despre curățarea și manipularea lenjeriei și a prosoapelor, echipa de curățenie trebuie să respecte ordine stricte, pentru a asigura o igienă optimă. În general, pentru dezinfectarea și curățarea acestor articole, se urmează procedura de dezinfecție, în apă fierbinte, după care se trimit spre ciclul de spălare. În ceea ce privește așternuturile și prosoapele, acestea se pot trata cu diverși dezinfectanți sau înălbitori, înainte de spălare.
Deoarece igienizarea și curățenia constantă sunt atât de importante pentru a preveni răspândirea virușilor și a bacteriilor care pot cauza, pe lângă disconfort, chiar și diverse afecțiuni, personalul echipei de curățenie vor face tot posibilul pentru a preveni răspândirea germenilor prin dezinfectarea regulată a tuturor suprafețelor folosind produse speciale, aprobate de EPA. Atunci când vorbim de toate suprafețele, includem, desigur, și mânerele de la ușă, butoanele de la lift, întrerupătoarele de lumină, telecomenzile și orice alte suprafețe cu care oaspeții pot intra în contact.
Așadar, contractând servicii profesionale de curățenie, hotelurile pot să se asigure că întreaga proprietate este menținută curată, igienizată și strălucitoare în orice moment al zilei. Desigur, atunci când vorbim despre frecvența și tipul de curățenie, acestea pot varia în funcție de nivelul de trafic pietonal care este în hotel sau în diverse încăperi. Cu toate acestea, curățenia ar trebui să se desfășoare întotdeauna în conformitate cu practicile prevăzute. De cele mai multe ori, zonele comune trebuie curățate zilnic în timp ce camerele de oaspeți trebuie curățate cel puțin după fiecare checkout.
Curățenia reprezintă doar o parte a asigurării unor standarde bune de igienă în hoteluri; alți factori importanți includ menținerea unor rezerve bine aprovizionate de consumabile, precum săpun și dezinfectant pentru mâini, facilități de spălătorie care respectă standardele de igienă și zone de preparare a alimentelor care, de asemenea, respectă reguli stricte atât în ceea ce privește depozitarea cât și temperaturile de gătit și igienizarea. Prin adoptarea unei abordări cuprinzătoare a igienei, hotelurile pot oferi un mediu sigur pentru oaspeți, protejându-și în același timp propria reputație.