Mașină emblematică pentru România în perioada comunistă, Dacia 1300 nu mai este văzută acum în trafic. Unii dintre cei pasionați de mașinile vechi mai dețin modelul, în timp ce alții îl oferă la vânzare.
Fabricată în perioada comunistă, Dacia 1300 este astăzi rar întâlnită în trafic.
În prezent, modelul este scos la vânzare mai mult pentru cei pasionați de mașinile vechi.
La ce preț se vinde o Dacia 1300 din anul 1973
Prețul celebrului autoturism variază în funcție de anul de fabricație. Astfel, alt proprietar vinde Dacia 1300 din anul 1973 la prețul de 2.400 de euro.
Potrivit acestuia, „mașina este funcțională, toate actele pentru înscriere, se oferă fiscal.”
Cât costă o Dacia 1300 din anul 1976
Un alt proprietar a scos la vânzare Dacia 1300 din anul 1976 la prețul de 1.890 de euro.
Mașina este în stare de funcționare și are ITP valabil până în septembrie 2025.
„Dacia 1300 din 1976 originală – ITP valabil până în septembrie 2025.
Acte în regulă, înmatriculată, carte, talon, vânzare cu contract, taxe la zi, se oferă fiscal.
Autoturismul este în stare de funcționare, recent adus de mine pe roți, de la aprox. 600 km distanță, se comportă bine la drum, ambreiaj foarte bun, cutia de viteze originală, în 4 trepte, funcționează foarte bine.
Aspect exterior și interior original, autoturism complet. Mașina este echipată cu bare cromate originale în stare foarte bună, fixate cu tampoane mari. Oglinda exterioară originală cromată, ornamente cromate praguri modelul lat – 1976, ornament cromat portbagaj, ștergătoare parbriz cromate originale IPAS.
Anunțul este destinat tuturor celor care sunt interesați să achiziționeze un autoturism clasic Dacia 1300 și în special pasionaților și cunoscătorilor, care știu care sunt aspectele, elementele și detaliile care fac diferența, la cumpărare”, se arată în descrierea anunțului.
Cât valorează o Dacia 1300 din anul 1983
Conform unui alt anunț, un proprietar scoate la vânzare Dacia 1300 din anul 1983 la prețul de 2.900 de euro.
Potrivit acestuia, mașina are „atestat vehicul istoric, asigurare valabilă, ITP expirat.”
În ce condiții poate fi declarată vehicul istoric
Pentru ca un vehicul să fie unul istoric trebuie îndeplinite mai multe condiţii.
Pentru maşinile istorice, Registrul Auto Român (RAR) eliberează cartea de identitate a vehiculului numai dacă acesta deţine atestatul emis de Retromobil Club România.
Cei de la RAR verifică dacă există acest atestat şi verifică dacă maşina corespunde în ceea ce priveşte starea tehnică, având în vedere caracteristicile tehnice de la data fabricaţiei.
De asemenea, vehiculele istorice beneficiază de un regim fiscal special, proprietarii fiind scutiți de plata unor impozite.
Aceste facilități fiscale au rolul de a încuraja deținerea de vehicule istorice și de a recunoaște importanța lor culturală.
Pentru ca o mașină să fie certificată ca vehicul istoric, aceasta trebuie să fie complet originală, cu toate piesele sale nemodificate. De asemenea, pentru a fi considerat vehicul istoric, trebuie să fi trecut mai mult de 30 de ani de la încetarea producției modelului respectiv. Se ia în considerare anul în care s-a încheiat fabricarea tipului de vehicul, nu data exactă a fabricației fiecărei mașini individuale.
După ce se constituie un dosar la Retromobil Club România, o comisie specializată inspectează vehiculul, iar dosarul este trimis la București pentru o evaluare finală. Dacă îndeplinește toate cerințele, Retromobil emite atestatul de vehicul istoric.
După obținerea atestatului, proprietarul se prezintă la RAR, iar, dacă vehiculul respectă toate condițiile, pe cartea de identitate se va menționa statutul de „vehicul istoric”. Mașina trebuie să fie complet funcțională și fără urme de rugină.
Vehiculele istorice beneficiază de scutiri de impozit și rovinietă, iar pentru asigurarea RCA acestea au un regim special. Membrii Retromobil Club care sunt înscriși de cel puțin 6 luni plătesc o taxă de 60 de lei pentru 6 luni sau 100 de lei pe an pentru această asigurare, potrivit informațiilor publicat pe juridice.ro.