Atunci când vine vorba despre cea mai periculoasă șosea din România, Transfăgărășanul ocupă primul loc. Șofatul poate fi o activitate relaxantă și plăcută, mai ales dacă este pentru prima oară când parcurgi frumosul drum printre munții Făgărașului. Însă, este extrem de important să fii un bun conducător auto.
Pe cât de mirific poate fi să vizitezi Transfăgărășanul, pe atât de mare ar trebui să fie și atenția ta, dacă ești șofer. Acest drum este considerat ca fiind cel mai periculos din România, motiv pentru care nu foarte multe persoane sunt relaxate atunci când îl parcurg. Transfăgărășan are o lungime de aproximativ 152 km, fiind parte a DN 7 C. Drumul face legătura între Muntenia și Transilvania, cele două provincii istorice. Începe în comuna Bascov, județul Argeș și se termină în apropierea comunei Cârtișoara, din județul Sibiu
Transfăgărășanul, cel mai periculos drum din România
Persoanele care au străbătut acest drum s-au arătat de-a dreptul fascinate de peisajul răpitor și extrem de frumos. Experiența este unică, dar, șoferii trebuie să aibă atenția sporită atunci când conduc. Riscul de accidente este foarte mare, ținând cont și de numărul de atutoturisme ce parcurg zilnic Transfăgărășanul.
Transfăgărășan. Poveștile triste din spatele acestui drum
Inaugurat la data de 20 decembrie 1974, Transfăgărășan este drumul național, celebru în România. Este, de asemenea, cel mai lung tunel rutier din țara noastră.
Drumul a fost construit în perioada lui Nicolae Ceaușescu. El a fost cel care a luat această decizie. Mai mulți tineri care au fost înrolați în armată obligatoriu la vârsta de 18 ani, dar și mulți care proveneau din închisorile comuniste au participat la construcția Transfăgărășanului.
Potrivit povestirilor, mai bine de jumătate dintre persoanele care au participat la construcția drumului lui Ceaușescu și-au găsit sfârșitul în prăpastiile Munților Făgăraș.
O altă poveste face trimitere și la experiența de care a avut parte un călugăr, numit Nectarie. La scurt timp după ce a fost construit Transfăgărășanul, monahul a urcat cu mașina, un Trabant, până la Capra. Acolo a fost surprins de o avalanșă, dar s-a adăpostit sub o copertină. A reușit astfel să supraviețuiască, asta după ce s-a aruncat în zăpadă, după cum informează descoperă.ro.