Așteptarea a luat sfârșit. După ani întregi de întârzieri și promisiuni peste promisiuni, a sosit momentul în care va fi inaugurat metroul din Drumul Taberei.
Lucrările la metroul din Drumul Taberei au început în 2011, iar termenul inițial de finalizare era 2015.
Bucureștenii sunt pe cale să vadă cu proprii ochi o „minune” la începutul săptămânii viitoare, atunci când, după nenumărate promisiuni și anunțuri de inaugurare amânate, linia de metrou M5 care leagă cartierul Drumul Taberei de stația Eroilor ar putea să fie dată în funcțiune.
Metroul Drumul Taberei, inaugurat săptămâna viitoare
O informație în același sens a fost publicată marți și de site-ul Hotnews. „Există posibilitatea la începutul săptămânii viitoare. Testele sunt în regulă, s-au făcut verificări peste tot, la butonaj, la fiecare siguranță, sigur, mai sunt mici chestiuni de ajustat, erori de soft, dar astea se rezolvă. În procedură sunt implicați zeci de oameni, iar în momentul în care toate comisiile vor spune gata!, îi vom da drumul”, au declarat sursele Libertatea.
Magistrala 5 de metroul Răul Doamnei-Eroilor are șapte kilometri și are 10 stații – Râul Doamnei, Constantin Brâncuşi, Valea Ialomiţei, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor 2.
Lucrările la metroul Drumul Taberei continuă
În perioada următoare se vor mai face lucrări la două bretele care să permită accesul pe mai multe intrări la stațiile Drumul Taberei, respectiv la Academia Militară, menționează sursele citate.
Astfel la stația Drumul Taberei (zona Moghioroș, n.red.), la una dintre intrări va trebui deviată o linie de tramvai și o conductă de termoficare pentru accesul direct din piață, dar aceste lucrări nu vor împiedica inaugurarea liniei de metrou.
Nouă ani pentru finalizarea metroului Drumul Taberei
Lucian Bode declara recent că Magistrala M5 este „unul dintre principalele obiective de investiții din București”, dar a spus că unii angajați ai Metrorex „promit orice, rezolvă orice” dar nu duc treaba la capăt.
„În momentul preluării mandatului de ministru, am afirmat foarte clar că pentru mine şi pentru Guvernul Ludovic Orban proiectul Magistralei M5 reprezintă unul dintre principalele obiective de investiţii din Bucureşti.
În acest sens, am alocat timp şi resurse pentru ca Magistrala M5 să fie finalizată. Săptămânal, am avut şedinţe de progres (…). Sunt dator să dau câteva explicaţii. La începutul mandatului am cunoscut o categorie de angajaţi ai Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, inclusiv din Metrorex, pe care am denumit-o generic „promitaci”. Termenul nu îl găsiţi în DEX.
Promit orice, rezolvă orice, îşi asumă orice. Când văd că se apropie termenele şi văd că tot ceea ce au promis nu se concretizează, aceştia se transformă în „explitaci”. Nici acest termen nu o să-l găsiţi în DEX. Explică de ce nu s-a putut, cum au făcut tot ce a depins de ei şi aşa mai departe.