Contactați-ne
  • Actualitate
  • Ortodoxie
  • Economie
  • Sport
  • IT / Tech
  • Timp liber
Nici un rezultat
Toate rezultatele
  • Actualitate
  • Ortodoxie
  • Economie
  • Sport
  • IT / Tech
  • Timp liber
Nici un rezultat
Toate rezultatele
Nici un rezultat
Toate rezultatele

Braşovul, primul oraş din România care testează un autobuz fără șofer

24 septembrie 2020
in Actualitate

Braşovul devine primul oraş din România care testează un autobuz fără șofer, după ce a fost selectat la nivel european pentru realiza acest lucru.

Trei oraşe europene, printre care şi Braşov, au fost alese pentru a testa un autovehicul de transport public de persoane autonom, adică un autobuz fără șofer. Totul se întâmplă în cadrul proiectului „Smart urban mobility involving autonomous vehicles” (Mobilitate urbană inteligentă utilizând vehicule autonome), depus pentru finanțare la Uniunea Europeană.

Proiectul poate primi o finanțare nerambursabilă din partea Uniunii Europene de maxim un milion de euro şi are în vederea să testeze și să prezinte publicului servicii de mobilitate cu vehicule autonome de transport persoane de tip navetă (shuttle) în minimum 10 orașe europene.

Proiectul se derulează cu sprijinul companiei Siemens.

Cele 10 orașe implicate în acest proiect sunt: Barcelona, Brașov, Braunschweig (Germania), Budapesta, Debrecen (Ungaria), Helmond (Olanda), Pavia (Italia), Sant Cugat del Valles (lângă Barcelona), Saue Vallavalitsus (Estonia) și Sfântu Gheorghe.

Scopul proiectului
Scopul acestui proiect este reprezentat de dezvoltarea unei mentalități urbane orientate spre utilizarea soluțiilor alternative de transport și de creșterea importanței mobilității ecologice în mediul urban european.

Soluția de mobilitate cu vehicule autonome ar trebui să facă legătura între zonele urbane defavorizate (slab deservite) și rețeaua principală de transport public sau să înlocuiască liniile de transport public din zonele periurbane/rurale care sunt neeconomice, asigurând transferul către rețeaua principală de transport public, ori să dezvolte servicii pentru școli cu nevoi speciale.

Pe baza rezultatelor proiectului, orașele europene ar trebui să poată să se adapteze și să adopte politici de mobilitate urbană inteligentă, și să crească importanța utilizării modurilor alternative de transport efectuat cu facilități și flote de vehicule ecologice eficiente, adaptate mediului urban.

Anunţul făcut de primarul Braşovului
“Brașovul este unul dintre orașele din România care a reușit să transforme transportul public în cea mai bună variantă de mobilitate în interiorul orașului și chiar în zona metropolitană. O parte din investiții au fost deja realizate, iar pentru o parte avem deja semnate contractele de finanțare și suntem în diferite faze de achiziție sau de implementare. În această etapă putem să ne gândim și la cele mai noi soluții de transport, cel puțin să le testăm, pentru a vedea cât de eficiente sunt sau care este percepția brașovenilor față de aceste alternative. Știu că pentru mulți, a călători cu un autobuz fără șofer pare o utopie, dar aș vrea să vă amintesc că, acum nu mulți ani, când am început să testăm primele autobuze electrice, mulți dintre noi nu credeau că vor circula curând în Brașov astfel de autobuze. Astăzi, le vedem pe străzile din oraș și deja au început să fie percepute ca o normalitate. Când cei de la RATBV mi-au spus de acest proiect, le-am spus că ar trebui să ne implicăm și noi și să testăm o astfel de soluție. Poate nu este una pe care o putem implementa pe termen scurt sau una care să se aplice pe traseele actuale, dar în anumite situații poate fi mai ieftin să aduci călătorii dintr-o anumită zonă la rețeaua principală de transport sau să fie utilizat de turiștii care vor să viziteze centrul istoric. Este o soluție de viitor, dar nu unul foarte îndepărtat”, a declarat primarul George Scripcaru, conform brasovcity.ro.

Un vehiculul fără şofer are capacitatea de a percepe mediul înconjurător, în toată complexitatea sa, cu ajutorul senzorilor, de a prelucra datele primite și de a acționa în mod corect în funcție de datele primite. Sistemele de navigație și detecție ale vehiculului autonom combină tehnologii precum senzorii Lidar (măsurarea distanțelor cu laser), camere video, GPS RTK (real-time kinematic GPS) , IMU (sisteme de măsurare inerțiale) și odometrie.

Urmatorul Articol

Klaus Iohannis, despre majorarea pensiilor: "PSD este iresponsabil"

Părintele Calistrat: „Rugăciunea de Aur este fix la miezul nopţii!” Rosteşte-o acum şi ai să vezi ce putere are:

18

Alocaţii iunie 2025. Se amână plata banilor. Când se virează pe card cei 719 lei

16

Poveste de viata: “Am 50 de ani și nu am copii. Dar nu trebuie să te plângi de mine — dimpotrivă, mă simt foarte fericit”

13

Horoscop JOI, 23 mai 2024. Decizie importantă în afaceri şi o moştenire neaşteptată

23

Cum alegi cele mai bune plase de mini fotbal

02

Moșii de vara 2025: Ce trebuie să dăm de pomană pe 7 iunie

03

Alimentul care te ține departe de țânțari chiar și când ai geamurile deschise. Trucul care te scapă de cheltuieli

08

Plățile digitale au devenit norma pentru mulți români

18

Câte calorii are şoriciul de porc? Reţetă delicioasă de şorici fiert în zeamă de varză

21

Avem imaginile bombă cu Lili Sandu! A pozat goală când era tânără, dar acum trecutul a ajuns-o din urmă! Iată care sunt pozele pe care le-ar vrea șterse

06

© 1998-2025 ROL.ro | Contact

  • Ortodoxia.me
  • DailyNews.ro
  • Femina.ro
  • Travel.ro
  • Cinema.ro

  • Termeni si Conditii
  • Informatii Cookies
  • Politică de Confidențialitate
  • ANPC
  • Contact

Urmariti-ne

Nici un rezultat
Toate rezultatele
  • Actualitate
  • Ortodoxie
  • Economie
  • Sport
  • IT / Tech
  • Timp liber
Contactați-ne

© 1998-2025 ROL.ro | Contact