Alerta pentru toti cei care folosesc carduri la cumpărături sau pentru a scoate bani din bancomate. Iata o noua metoda prin care esti furat!
Un internaut a scris pe o rețea de socializare o dezvăluire care ne privește ne pe toți cei care avem bani în bănci și îi retragem de la bancomat. O nouă metodă de a fi furați a fost descoperită de acesta.
Tânărul, citat de A1.ro povestește că totul a început când a fost nevoit să efectueze o plată cu cardul, la o benzinărie. Relatăm mai jos dezvăluirea bărbatului:
„Atentie cand platiti cu cardul! Undeva la inceputul anului am fost la o benzinărie să alimentez cu benzina si neavand cash la mine am platit cu cardul. Cand m-am dus la ghiseu vanzatorul mi-a luat cardul l-a trecut printr-un POS identic cu unul normal si mi-a inmanat un terminal, pe care scria numele unei bănci, ca sa introduc codul PIN. Dupa ce am introdus codul PIN acesta a luat terminalul si l-a pus pe ghiseu. Dupa un minut mi-a spus ca nu a functionat tranzactia si sa mai introduc inca odata codul PIN. De data asta el a trecut cardul prin POS-ul bancii si tranzactia s-a efectuat cu succes. Numai ca, prima data, el mi-a copiat banda magnetica a cardului si de asemenea codul PIN. Asta s-a intamplat undeva la inceputul săptămânii.
Vineri, cand m-am uitat in cont am avut surpriza sa vad ca tocmai ridicasem numerar de la Londra. Se pare ca mi-au reprodus cardul si l-au folosit pentru ridicari de numerar. „Norocul” meu a fost ca am sesizat din timp ridicarile de numerar si am reusit sa blochez cardul. Paguba a fost destul de mare si banca oricum nu te despagubeste deoarece e „PIN based transaction”. In concluzie daca cineva iti spune ca nu a functionat tranzactia si-ti spune sa mai introduci inca o data codul PIN, atunci trebuie sa-ti arate un bon pe care scrie motivul din care nu a fost acceptata prima data tranzactia.
Daţi-mi voie să vă atrag atenţia asupra unei noi forme de înselătorie, apărută de curând, şi care, din păcate ne-a atins şi pe noi în Europa. Mecanismul înşelătoriei este următorul: pe telefonul mobil apare o înştiinţare privind un apel nepreluat. Înştiinţarea poate apărea chiar fără ca telefonul să fi sunat vreodată. Dacă proprietarul telefonului, văzând de ce număr e vorba, iar dacă acesta incepe cu +39…, +390…, +391…., +392…, +393…, +394… (în cazul depistat de noi era numărul 393193260045), îl sterge imediat, nu se va întâmpla nimic. Dar dacă sună la acel număr va deveni victima infractorilor. În cazul concret, titularul telefonului a sunat la numărul respectiv, nu a mai avut posibilitatea să întrerupă convorbirea, costurile înregistrate pe factură depăşind 2.000 de euro. Din informatiile primite de la Ministerul de Interne e vorba de mai multe astfel de cazuri. De aceea vă rog, în ideea prevenirii altor cazuri, transmiteţi această informaţie cât mai multor oameni.”