Contactați-ne
ROL.ro
  • Actualitate
  • Ortodoxie
  • Economie
  • Sport
  • IT / Tech
  • Timp liber
Nici un rezultat
Toate rezultatele
  • Actualitate
  • Ortodoxie
  • Economie
  • Sport
  • IT / Tech
  • Timp liber
Nici un rezultat
Toate rezultatele
ROL.ro
Nici un rezultat
Toate rezultatele

Aroma Marketing: Ce este și cum funcționează?

20 iulie 2022
in Timp liber

Parfumurile ambientale au fost folosite de-a lungul istoriei cu diferite scopuri. În Japonia Antică, ceasurile ardeau diferite sortimente de tămâie, o dată la fiecare 15 minute. La rândul lor, faraonii egipteni foloseau parfumuri intense pentru a-i anunța pe oameni de sosirea lor în anumite orașe. Iar în Roma Antică, animalele de companie erau binecuvântate cu uleiuri parfumate.

Mirosul este cel mai evoluat simț al nostru. Iar astăzi, mirosul este folosit ca instrument de marketing de către multe branduri celebre, pentru a atrage clienți în magazine. Cercetările au demonstrat că aroma marketingul poate crește vânzările în magazine cu 11% și poate crește scorul de satisfacție a clienților cu 20%. 

Ce este aroma marketingul?

Aroma marketingul este un instrument de marketing senzorial, care se axează pe simțul olfactiv al clienților. Această strategie implică difuzarea parfumurilor în diferite zone din interiorul magazinelor cu scopul de a crea o experiență memorabilă pentru cumpărători și de a crește vânzările.

Atunci când vrei să îți deschizi un magazin, trebuie să iei în considerare mai multe aspecte care pot să creeze atmosfera ideală pentru produsele pe care le vinzi. Locația, decorul, uniformele angajaților, iluminatul, temperatura, muzica și mirosul te pot ajuta să obții acea experiență captivantă, care să îți reprezinte brandul. 

Gândește-te la magazinele din care poți cumpăra cafea de specialitate. Încă de la primul pas, clienții sunt întâmpinați cu un miros îmbietor de cafea proaspăt râșnită. Acest parfum are rolul de a influența persoanele din magazine și de a le stimula comportamentul de cumpărare.

Parfumul ambiental folosit în magazine, hoteluri sau restaurante creează o asociere puternică și de lungă durată între client și brand. Aproximativ 75% dintre emoțiile generate în fiecare zi se datorează mirosului, așa că aroma marketingul joacă un rol esențial în stimularea vânzărilor.

Conform studiilor, oamenii își pot reaminti mirosurile cu o acuratețe de 65% după un an, în timp ce acuratețea amintirilor vizuale poate scădea până la 50%, după doar trei luni.

Pe lângă faptul că parfumurile ambientale pot să creeze conexiuni emoționale între clienți și branduri, acestea oferă și alte beneficii, precum:

  • Crearea unei conexiuni între emoții și memorie –  Parfumurile intense îi fac pe clienți să își amintească mult mai ușor un  anumit brand sau un magazin.
  • Stimularea vânzărilor – Clienții sunt tentați să cumpere mai multe produse dintr-un magazin în care există un ambient plăcut.
  • Fidelizarea clienților și consolidarea imaginii brandului. 

Emoțiile influențează comportamentul clienților

Cercetările au demonstrat clar că parfumul are puterea de a ne influența starea emoțională. Iar acest lucru este un detaliu extrem de important, mai ales pentru specialiștii în marketing. După ce vânzările online s-au dezvoltat extrem de mult, așteptările clienților s-au schimbat. Iar acum, clienții care merg în magazine își doresc să aibă parte de experiențe emoționale.

O echipă de cercetători de la Harvard Business Review a realizat un studiu despre importanța conectării emoționale cu clienții. Ei au descoperit că acei clienți care sunt conectați emoțional cu brandul, sunt cu 52% mai valoroși, decât cei care sunt doar satisfăcuți de un anumit produs sau serviciu.

De asemenea, există mai mulți oameni de știință care au aprofundat studiul privind influența mirosului asupra emoțiilor consumatorilor. Iar potrivit expertului în branding, Martin Lindstrom, „dintre toate simțurile, mirosul este cel mai convingător”. Conform studiilor și cercetărilor ample ale lui Lindstrom, cu cât un consumator asociază mai multe amintiri senzoriale cu un anumit brand, cu atât legătura creată este mai puternică. 

Tocmai de aceea, tot mai multe magazine și branduri celebre optează pentru aroma marketing. Iar dacă ai un magazin și vrei să îți fidelizezi clientela prin intermediul unei experiențe senzoriale, poți folosi un parfum ambiental care să îți reprezinte marca. Spre exemplu, pentru un magazin de mici dimensiuni, este ideal un difuzor cu uleiuri esențiale, în timp ce pentru magazinele mai mari, de tip galerie, sunt ideale  difuzoarele profesionale pentru aromamarketing.

ShareTweetPinTrimiteTrimite
Urmatorul Articol

Rigolele exterioare: Ce sunt și care este rolul lor

Părintele Calistrat: „Rugăciunea de Aur este fix la miezul nopţii!” Rosteşte-o acum şi ai să vezi ce putere are:

18

Alocaţii iunie 2025. Se amână plata banilor. Când se virează pe card cei 719 lei

16

Horoscop JOI, 23 mai 2024. Decizie importantă în afaceri şi o moştenire neaşteptată

23

Alimentul care te ține departe de țânțari chiar și când ai geamurile deschise. Trucul care te scapă de cheltuieli

08

Moșii de vara 2025: Ce trebuie să dăm de pomană pe 7 iunie

03

Poveste de viata: “Am 50 de ani și nu am copii. Dar nu trebuie să te plângi de mine — dimpotrivă, mă simt foarte fericit”

13

Cum alegi cele mai bune plase de mini fotbal

02

Carduri pentru alimente 2025: Data la care urmează să intre banii

11

Rugăciunea mamei care te scoate şi de la fundul mării! Aceasta este:

23

Riști să rămâi fără pensie dacă nu depui luna aceasta un act esențial. Ce trebuie să faci, mai exact?

04
ROL.ro

© 1998-2025 ROL.ro | Contact

  • Ortodoxia.me
  • DailyNews.ro
  • Femina.ro
  • Travel.ro
  • Cinema.ro

  • Termeni si Conditii
  • Informatii Cookies
  • Politică de Confidențialitate
  • ANPC
  • Contact

Urmariti-ne

Nici un rezultat
Toate rezultatele
  • Actualitate
  • Ortodoxie
  • Economie
  • Sport
  • IT / Tech
  • Timp liber
Contactați-ne

© 1998-2025 ROL.ro | Contact

Acest site foloseste cookies respectand Regulamentul (UE) privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Detalii aici