Informație foarte importantă pentru proprietarii de mașini vechi din România. Se întâmplă începând cu luna noiembrie, iar data limită va fi de 30 decembrie. Ce bani vor primi apoi persoanele care se înscriu în programul guvernamental?
Un program foarte așteptat de către mulți proprietari de rable a fost din nou amânat. Este vorba despre programul Rabla Local, prin care posesorii de mașini mai vechi de 15 ani le pot da la casat, în schimbul a 3.000 de lei. Ei nu sunt obligați să achiziționeze apoi o mașină nouă, așa cum se întâmplă în cazul Rabla Clasic sau Rabla Plus.
Totuși, programul a suferit deja mai multe amânări, iar Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) anunță acum că Rabla Local va începe, până la urmă, pe 11 noiembrie.
Mai exact, programul Rabla Local se va desfășura în intervalul 11 noiembrie 2022, ora 10:00 – 30 decembrie 2022, ora 14:00 sau până la epuizarea fondurilor, se arată în comunicatul AFM.
Suma alocată pentru Rabla Local 2022 este de 50 de milioane de lei, ceea ce înseamnă că peste 16.000 de rable ar putea dispărea în curând de pe șoselele din România.
Ȋn intervalul menționat sau până la epuizarea bugetului alocat sesiunii de finanţare, administrațiile locale (primăriile) vor putea depune cererile de finanţare, împreună cu documentaţia aferentă, în aplicaţia informatică prin intermediul conturilor de utilizator create.
Crearea conturilor de utilizator în aplicaţia informatică de către solicitanţii unităţi administrativ-teritoriale organizate la nivel de comună, oraş sau municipiu şi subdiviziuni administrativ-teritoriale ale municipiului Bucureşti se va putea realiza începând cu data de 7 noiembrie 2022.
Ce tipuri de autovehicule pot fi duse la casat, în cadrul programului Rabla Local?
Mașinile trebuie să îndeplinească următoarele patru condiții:
să fie înregistrate în evidențele fiscale ale UAT solicitant;
la data participării în Program, să aibă o vechime mai mare sau egală cu 15 ani, calculată de la anul fabricației;
să aibă norma de poluare Euro 3 și/sau inferioară;
să conțină componentele esențiale (motor, transmisie, tren de rulare, caroserie, șasiu, precum și echipamente electronice de gestionare a funcțiilor autovehiculului și dispozitive catalizator, dacă acestea au fost prevăzute din fabricație).
România trebuie să caseze, până în 2026, un număr de 250.000 de autovehicule mai vechi de 15 ani.