În Illinois, SUA, se sprijină crearea de relații apropiate între un stilist și clienții săi prin comunicare și nu numai.
Atunci când stai câteva ore la coafor și aștepți apoi ești servită de stilist, tu și cu acesta începeți să vorbiți și astfel să vă cunoașteți pentru a simți că trece timpul mai repede.
Acum, statul Illinois din SUA a adoptat legea conform căreia toți stiliștii trebuie să învețe să observe semnele de abuz la clienții lor. Există un training obligatoriu pentru așa ceva, anual, pe care stiliștii sunt obligați să-l urmeze altfel nu-și pot reînnoi licența de practică.
Așa și-a dat seama această hair-stylistă că una dintre clientele ei fidele are probleme.
‘‘Una dintre cliente a venit cu o bucată de păr lipsă’‘, spune stilista, explicâd că apoi clienta a încercat imediat să schimbe subiectul. ”După care a cedat și a izbucnit în lacrimi și mi-a spus că a avut o mulțime de probleme.”, spune stilista, dând de înțeles că femeia suferea din cauza violenței domestice.
Stiliștii nu sunt obligați să ofere consiliere sau să raporteze legal ceva la poliție, așa că asta le ia presiunea de pe umeri. Scopul principal este să încerce să ajute oamenii care poate că nu au curajul să ceară ajutorul sau nu știu unde să se ducă pentru ajutor.
Ideea este că legătura de apropiere care se întâmplă între stilist și client poate să conducă la salvarea vieții cuiva. Și de aceea această lege este atât de importantă, să ajute pe cei care chiar ar putea avea nevoie de ajutor.
‘‘Cu cât oamenii recunosc mai ușor semnele violenței domestice și a abuzului sexual, cu atât ar putea să spună cui trebuie <<Asta nu e vina ta, poți obține ajutor, nu trebuie să trăiești astfel. Există modalități de prevenire.>>”.