Iti doresti sa ii poti “citi” pe oamenii din jurul tau in timp real? Vrei sa iti dezvolti abilitatile in arta negocierii sau medierii? Programul de training PCM te poate ajuta sa identifici rapid comportamentele sub stres si sa iti adaptezi reactiile la situatiile cu care te confrunti, fara a intra in conflict.
Psihologii au cartografiat de-a lungul timpului zonele personalitatii umane si au publicat numeroase tratate in acest sens. S-au stabilit diverse tipuri de personalitate si s-a studiat indelung comportamentul uman la actiunea unor stimuli externi.
Reactiile de raspuns la stres au surprins tagma cercetatorilor, evidentiindu-se faptul ca fiecare individ reactioneaza in mod diferit. Curiozitatea de a afla de ce apar aceste diferente si ce anume influenteaza raspunsurile atat de variate a dus la promovarea unei noi metode, denumita Modelul Procesului Comunicarii sau Process Communication Model.
Model inovator de “citire” rapida a structurii personalitatii
Modelul dezvoltat de Taibi Kahler si-a dovedit veridicitatea rapid, ceea ce a dus la utilizarea sa de catre institutii renumite, precum NASA in selectia astronautilor pentru misiunile spatiale, timp de aproape 20 de ani, de politicieni celebri in campaniile electorale, cel mai cunoscut fiind Bill Clinton, si de lideri din companii de top la nivel mondial.
Un training PCM iti poate da accesul la o metoda excelenta de intelegere a structurilor de personalitate si te poate ajuta sa identifici modul in care fiecare individ percepe lumea. Farmecul metodei este accentuat si de faptul ca fiecare perspectiva genereaza un raspuns autentic, reprezentativ persoanei analizate.
In cadrul unui training PCM vei invata despre cele doua principii care stau la baza acestui model. Primul principiu atesta ca fiecare individ are 6 tipuri de personalitate: empatic, rebel, ganditor, perseverent, promotor si imaginator. Diferenta este data de intensitatea cu care fiecare tip de personalitate amprenteaza persoana. In ciuda faptului ca proportiile difera, in fiecare individ predomina cel mult unul sau doua dintre aceste tipologii.
Prin analogie acest enunt se poate asocia cu un bloc de 6 etaje, in care parterul sau baza personalitatii ofera cele mai puternice trasaturi, de acolo pornind calatoria unei comunicari spre etajele de personalitate superioare.
Al doilea principiu se refera la impactul pe care il are modul in care se transmite un mesaj. Astfel, felul in care o persoana isi spune cuvantul influenteaza direct reactia interlocutorului.
Invata CUM sa comunici eficient si constructiv
Prin participarea la un training PCM vei descoperi si nevoile psihologice specifice fiecarui tip de personalitate. Studiile efectuate de Taibi Kahler au demonstrat ca atunci cand sunt satisfacute nevoile psihologice, cresc motivatia, entuziasmul si nivelul de energie. Cu cat sunt satisfacute mai multe nevoi, cu atat creste nivelul de eficienta in comunicare. In caz contrar, cand aceste nevoi nu sunt satisfacute intr-un mod pozitiv, individul va incerca sa si le satisfaca intr-un mod negativ.
Modelul nu este limitativ. Acesta prezice tendintele de comportament in diverse contexte si se refera la modul CUM se comunica, nu CE se comunica. Prin intermediul unui training PCM vei recunoaste rapid cele 6 tipuri de personalitate si vei sti cum sa iti exprimi mesajul pentru a fi perfect adaptat tipului predominant.
Daca lucrezi in vanzari, servicii de consultanta, custom care, custom service, resurse umane sau recrutare, acest curs iti va fi de un real folos. Comunicarea eficienta este cheia oricarui parteneriat de succes, iar cunoasterea unor tehnici care sa te ajute in acest sens va face diferenta dintre tine si competitori.