Aplicaţia pentru mobil a serviciului de chat Facebook Messenger primeşte noi modificări. Facebook şi-a anunţat de mai multă vreme intenţiile pentru a simplifica aplicaţia Messenger pentru iOS şi Android, însă abia la aproape un an distanţă vedem în sfârşit rezultatele. Se pare că acestă aplicaţie începuse să devină prea stufoasă, iar utilizatorii erau împiedicaţi să acceseze rapid funcţiile principale ale sale: posibilitatea de a conversa cu prietenii apropiaţi.
În locul celor trei tab-uri principale din aplicaţie, Facebook Messenger include acum doar două: Chats şi People. Tab-ul Discover a dispărut complet, aparent acesta fiind cauza multor frustrări în utilizare şi probabil din acest motiv devenise foarte puţin folosit. Aici erau găzduite scurtături către funcţii precum „Facebook chatbots”, celebrele sisteme automate folosite de paginile de Facebook cu care poţi purta conversaţii simple, care nu necesită implicarea unei persoane.
În tab-ul Chats ai acum toate discuţiile pe care le-ai pornit deja. Aici apar atât conversaţiile cu prieteni, cât şi grupurile de chat. În tab-ul People, Facebook mută acum funcţia „stories”, care listează într-o matrice cu două coloane story-urile prietenilor de pe Facebook într-un format uşor de digerat, cât şi lista completă de prieteni în sub-meniul „active”, unde poţi vedea cine este online.
Pentru a accesa chatbots sau pentru a porni o conversaţie cu o pagină, va trebui acum să foloseşti bara de căutare pentru a căuta manual numele paginii sau brand-ului. O parte dintre utilizatori deja are acces la noul Facebook Messenger, în timp ce mulţi alţi utilizatori vor primi acces în următoarele câteva zile. Este posibil să dureze o perioadă mai lungă până când noua interfaţă Facebook Messenger ajunge la toţi utilizatorii.
Această schimbare pare să fie legată cumva şi de faptul că Facebook doreşte ca într-un viitor nu foarte îndepărtat să permită schimbul de mesaje între utilizatorii de Facebook Messenger, WhatsApp şi Instagram. Astfel, aplicaţia Messenger devine mai simplă şi mai rapidă, într-o manieră similară cu WhatsApp. Diferenţa majoră este însă faptul că Facebook Messenger este o platformă pe care compania acceptă afişarea de reclame între chat-uri din listă, în timp ce WhatsApp încă nu este o platformă monetizată.
Sursa: go4it.ro