Gabriela Firea, primarul general al Capitalei, a anunțat că pe străzile din București vor ajunge 130 de autobuze noi. Acestea sunt diferite de cele pe care deja le știi la un capitol foarte important. Din păcate, nu sunt încă 100% electrice.
Gabriela Firea a anunțat că a fost finalizată achiziţia derulată de Primăria Capitalei pentru autobuze noi care să fie folosite de STB. Astfel, e vorba de 130 de noi autobuze, de tip hibrid. Câştigătorul licitaţiei este Mercedes – Benz. Autobuzul care va fi livrat este Mercedes – Benz Citaro Hybrid. Valoarea contractului este de 195.268.331,70 lei, fără TVA.
Autobuzul a primit premiul „Bus of the year 2019”, acordat în cadrul evenimentului IAA 2018. Garanția de care dispun autobuzele Mercedes-Benz Citaro Hybrid este de 8 ani şi 480.000 de km, garanție de tip Full Warranty.
Ce mai pregătește Firea pentru București
Autobuz Mercedes Bucuresti
Conform anunțului Gabrielei Firea, este în curs de atribuire contractele pentru alte 300 de noi mijloace de transport. Aici intră 100 de tramvaie, 100 de troleibuze şi 100 de autobuze electrice. Acestea sunt, în acest moment, în diverse etape de evaluare și pentru care o parte din finanțare este asigurată din fonduri nerambursabile.
În cazul acestor autobuze hibrid, potrivit contractului, livrarea se va face din mai 2020. Se va întinde pe o perioadă de opt luni, împărțită astfel: primul autobuz va fi livrat în mai 2020 pentru omologare. Ulterior, timp de șase luni, vor fi livrate câte 20 de autobuze lunar. Ultimele nouă bucăţi vor fi recepţionate în ianuarie 2021, a explicat Firea într-o postare pe Facebook.
Autobuzele au o capacitate de până la 100 de pasageri (27 aşezaţi şi 65 în picioare) şi au următoarele dimensiuni: lungime de 12.135 mm, lăţime de 2.550 mm, înălţime de 3.120 mm, laţime uşi de acces de 1.250 mm şi o înălţime la urcare pentru toate uşile de 320 mm. Autobuzele vor fi echipate cu sisteme ABS, ASR (Sistem de protecţie anti-patinare) şi ESP (Program electronic de stabilitate).
În cazul acestor modele hibride, tehnologia permite ca motorul electric, dispus între motorul termic și transmisia automată, să funcționeze atât ca agregat de antrenare a roților. cât și ca generator de energie când autobuzul frânează. Această energie este la rândul ei stocată pentru a fi folosită la punerea în mișcare a autovehiculului. Practic, ca la oricare alt autovehicul hibrid.