Se vorbeste mult despre importanta pneurilor de iarna, dar totusi nu citesti destul de multe despre importanta inlocuirii lor incepand din primavara cu ceea ce cunoastem drept anvelope de vara. Exista cateva motive clare pentru a echipa masina cu astfel de cauciucuri.
Anvelopele de vara sunt cunoscute drept anvelope de performanta si sunt recomandate atunci cand temperaturile trec constant de +7 grade Celsius, adica din primavara pana in toamna. Acestea reprezinta cea mai buna solutie pentru o tractiune superioara in cele trei sezoane.
Anvelopele de vara sunt rezultatul unui amestec de cauciucuri care face un set de pneuri de vara mai potrivit pentru conditii meteorologice din sezonul cald. Practic, sunt concepute pentru a fi rigide, rezultand o tractiune eficienta in vremea mai calda.
Anvelopele de iarna sunt proiectate sa ofere o rezistenta mai mare la rulare, ceea ce le face perfecte pentru conditiile de drum cu polei si zapada, insa utilizarea lor atunci cand temperaturile cresc duce la uzarea lor. Cercetatorii din domeniul materialelor pentru pneuri au petrecut ani in sir studiind compozitia perfecta pentru anvelope sigure. Asa au luat nastere cauciucurile de vara rezistenta la uzura, cu un zgomot redus in mers si cu aderenta buna atat pe carosabil uscat, cat si pe asfaltul umed.
Cauciucurile de vara sunt concepute pentru a fi rigide, rezultand o tractiune eficienta atunci cand temperaturile sunt mai ridicate.
Anvelopele de vara sunt considerate a fi mai sigure pe asfalt uscat si in momentul in care temperaturile incep sa treaca de 7 grade Celsius, intrucat testele au demonstrat ca acestea asigura distante de franare mai scurte comparativ cu anvelopele de iarna.
O masina dotata cu un set de anvelope de vara va avea o mai buna tractiune si o mai buna aderenta. In plus, aceste cauciucuri de vara sunt concepute pentru a avea o rezistenta excelenta la acvaplanare, ceea ce inseamna ca sunt capabile sa mentina aderenta si pe drumurile umede, o caracteristica importanta in perioadele ploioase. Anvelopele de vara reusesc sa evacueze apa de pe asfalt foarte repede, astfel ca se va resimti fenomenul de acvaplanare la 90 de kilometri pe ora, in vreme ce cu pneurile de iarna acvaplanarea va fi resimtita la 60 de kilometri pe ora.
In plus, e clar ca nimanui nu ii place sa risipeasca bani. De aceea este si recomandat ca, atunci cand incepe sa se incalzeasca afara, masina sa fie trecuta de la cauciucuri de iarna la cauciucuri de vara. Pe asfaltul cald, anvelopele de iarna se deterioreaza rapid, ceea ce inseamna ca exact atunci cand vor fi cu adevarat necesare nu vor mai face fata tocmai provocarilor date de un carosabil acoperit cu polei sau zapada. Si vor trebui inlocuite, o cheltuiala care nu e mereu la indemana.
Concluzia specialistilor Nexxon, cel mai mare distribuitor de anvelope si camere de aer din Romania, este ca, intr-o tara cu un climat precum cel din sud-estul Europei, cu multa ploaie atat primavara, cat si vara si toamna, si unde temperaturile tind sa ajunga la peste 60 de grade la nivelul asfaltului in timpul verii, este esentiala folosirea anvelopelor de vara.