Trendurile se încadrează de obicei în una dintre cele două categorii.
Prima? Trenduri pe care le cumperi și le încerci, dar poate că nu ai o relație de durată cu ele.
A doua? Trenduri atât de durabile și de revoluționare încât ajung să-ți transforme garderoba. În timp ce multe trenduri sezoniere par trecătoare, majoritatea trendurilor de sneakers pentru vara 2024 pe care le-am observat se încadrează în cea de-a doua categorie dorită.
Sigur, aceste stiluri de sneakerși în tendință par proaspete și actuale, dar sunt și funcționale, clasice și confortabile – genul de lucruri pe care vei ajunge să le porți din nou și din nou mult timp după ce sezonul s-a încheiat.
Găsirea perechii potrivite de sneakerși nu este o sarcină ușoară. Nu îi poți schimba ușor după ce ai plecat de acasă, cum poți face cu părul sau accesoriile. Cei mai buni sneakerși sunt eleganți, de suport și confortabili. Se potrivesc pe picior, se asortează bine cu garderoba ta și ar trebui să aibă materiale și o construcție care să-i facă purtabili cel puțin un an de zile, dacă nu și mai mult.
Noroc că există perechi de adidași minunați – și devin tot mai ușor de identificat. Branduri precum New Balance, adidas și Asics au nimerit proporția funcționalitate-fashion cu sneakerși care îi vor cuceri atât pe trendsetters, vedete, chiar și pe tați. Sneakerșii în tendință pe care îi lansează sunt perfecti pentru purtarea zilnică și cu siguranță vor completa cele mai drăguțe outfituri ale tale.
New Balance
Sneakerșii New Balance ar putea fi cunoscuți ca fiind cei mai populari “pantofi de tați”, dar brandul demonstrează că poate fi în pas cu tinerii. New Balance sunt cunoscuți pentru confortul lor, construcția de înaltă calitate și gama largă de stiluri cu suport suplimentar pentru diferite condiții, cum ar fi picioarele late. Majoritatea pantofilor New Balance oferă suport solid pentru călcâi și partea din față a piciorului. De asemenea, aceștia au varful mai lat față de modelele normale și previne îngustarea degetelor.
Pe lângă o varietate foarte mare de modele și culori, aceștia abordează destul de des la colaborări cu diverse branduri și designeri de modă, câteva exemple ar fi Casablanca, Palace Skateboards, Stray Rats, Aimé Leon Dore, Salehe Bembury și mulți alții.
Printre fanii brandului se numără și revoluționarul Steve Jobs, fiind cunoscut faptul că purta mereu aceleași haine: o pereche de New Balance 992 alături de o bluză neagră Issey Miyake și o pereche de blugi Levi’s 501®s, de tip clasic fit.
adidas
Ce avem noi, oamenii obișnuiți, cel mai mult în comun cu persoanele incredibil de faimoase? O preferință pentru Adidas Samba, mereu în tendință. Harry Styles este doar ultimul din lista vedetelor de la Hollywood care promovează adidasul Samba, urmându-i pe Katie Holmes, Zoë Kravitz, Austin Butler și aproape toți ceilalți de pe acest planetă stranie. Mai bine, cel mai cool sneaker este și unul dintre cele mai accesibile, este ceva ce mulți oameni se pot bucura cu adevărat.
Pe lângă Samba, putem adăuga cu entuziasm în ecuație și Gazelle, Handball, Spezial, Campus ‘00s. Toate prezintă materiale calitative și un stil aparte, au o varietate mare de culori și colaborări. Putem spune că Grace Wales Bonner a pus înapoi adidas pe harta modei, datorită colaborărilor pe silueta Samba și a unor articole de îmbrăcăminte. Toate colecțiile dintre adidas și Wales Bonner sunt vândute peste tot, iar lumea este dispusă să plătească peste prețul pieței doar pentru a avea o pereche în propria garderobă.
Asics
Timp de ani de zile, titlurile despre știrile din lumea adidașilor au fost în mare parte dominate de două nume. Nike și Adidas, cele mai mari mărci de încălțăminte de pe planetă după practic fiecare metrică, au cucerit o cotă de piață și o acoperire mediatică, iar toți ceilalți s-au luptat pentru resturile rămase. Recent, însă, branduri orientate spre performanță precum New Balance și Salomon s-au poziționat ferm în mijlocul discuției despre sneakerși. Și în tot acest timp, Asics, compania japoneză de îmbrăcăminte sport, iubită pentru încălțămintea sa de alergare decisiv anti-modă, a lansat în mod discret și constant hituri.
Asics există din 1949, mult înainte ca Swoosh-ul să fie un fulger emblematic în talpa de gofre din ochii lui Phil Knight. Primul său succes major a fost Onitsuka Tiger, un pantof de maraton produs pentru pre-selecțiile Jocurilor Olimpice din Mexic din 1966. În deceniile care au urmat, Asics nu a reușit să găsească o siluetă cu același tip de atracție de masă ca Air Jordan 1 de la Nike sau Superstar de la adidas. Dar prin colaborări inovative cu designeri non-conformiști precum Kiko Kostadinov, Vivienne Westwood și Brain Dead, Asics și-a crescut constant audiența și valoarea culturală.
Air Jordan
Există puține logo-uri mai usor de recunoscut decât silueta Jumpman a brandului Jordan. Unul dintre puținele logo-uri care ar putea rivaliza cu Jumpman în recunoaștere este simbolul Swoosh al Nike. Înainte de 1997, puteai găsi cele două logo-uri împreună pe un sneaker Air Jordan. Pantoful semnat de Michael Jordan a fost creat cu ajutorul Nike, dar linia Air Jordan a devenit atât de populară încât în cele din urmă nu a mai avut nevoie de Swoosh pentru a o susține. Parteneriatul Nike și Jordan a atins un nivel de succes care a permis brandului Jordan să devină propria sa companie în 1997, și nu s-a mai uitat înapoi.
Probabil cele mai populare siluete în acest moment sunt Jordan 1 și Jordan 4, ambele bucurându-se de multe lansări și colaborări atât în 2024 cât și în anii trecuți. O lansare foarte populară din acest an a fost Jordan 4 Retro Bred Reimagined, iar doritorii au stat cu ochii pe toate site-urile care au anunțat lansarea. De asemenea, Travis Scott are deja pregătite câteva colaborări pe silueta Jordan 1, care urmează să fie lansate în primăvară-vară 2024.
Yeezy
Ye, cunoscut sub numele de Kanye West, a reușit să păstreze popularitatea și relevanța adidas din 2015 până în prezent. Astăzi, atunci când majoritatea dintre noi auzim cuvântul ‘Yeezy’, ne gândim la perechea de adidas Yeezy 350 V2, care continuă să fie în vânzare și în prezent. Acest model cu adevărat confortabil a cucerit Instagram-ul fiecărui hypebeast respectabil care a avut sau are mai mult de unul în colecția personală. De la debutul lor, zeci de culori au apărut pe piață, care sunt mereu foarte populare și, ca produs cu adevărat limitat, au devenit o parte permanentă a streetwear-ului. În anii recenți, modelele de Slides și Foam RNR au câștigat foarte mulți fani de asemenea, promovând outfiturile lejere și confortabile.