Serviciile SEO (Search Engine Optimization; în limba română, „optimizarea site-urilor pentru motoarele de căutare”) reprezintă un ansamblu de practici și strategii utilizate pentru a îmbunătăți vizibilitatea unui site web printre rezultatele motorului de căutare vizat, precum Google – conform iAgency.ro (cea mai notabilă, versatilă și performantă agenție de profil de la noi din țară).
În conformitate cu spusele specialiștilor, așadar, scopul principal al unui pachet de servicii SEO complet, complex și corect implementat este acela de a crește traficul organic înregistrat de site-ul web beneficiar și de a îmbunătăți, prin urmare, pozițiile acestuia în cadrul rezultatelor de căutare (SERPs – Search Engine Results Pages, adică: topul paginilor cu rezultate returnate de Google) pentru cuvintele cheie relevante (targetate).
Acest lucru se realizează printr-o multitudine de acțiuni și activități de natură SEO, care sunt conexe și converg spre: obținerea poziției #1 în cadrul SERPs, pentru cele mai importante cuvinte cheie (respectiv, pagini) ale site-ului.
Indiferent de natura business-ului digitalizat, optimizarea conținutului, structurii site-ului și a altor factori care influențează modul în care motoarele de căutare evaluează și afișează paginile web în rezultatele lor este esențială… privind fiecare detaliu în parte!
Iată câteva dintre cele mai comune servicii SEO iAgency:
- Research-ul de cuvinte cheie
Constă în identificarea cuvintelor și expresiilor cheie relevante pentru afacerea / site-ul în cauză, ce vor fi utilizate în generarea de conținut scris specific SEO.
- Crearea arhitecturii de link-uri a site-ului
Cuvintele și expresiile cheie identificate în pasul anterior vor fi utilizate, strategic, și în această etapă.
- SEO tehnic
Se traduce prin asigurarea că site-ul are o structură tehnică corectă, cu o viteză de încărcare bună, securitate adecvată și URL-uri „prietenoase” cu motoarele de căutare (Google).
- Optimizarea on-page
Acest proces vizează optimizarea elementelor implicite ale paginilor web din site-ul dat, cum ar fi: meta titlurile, meta descrierile, heading-urile H1 și H2, structura URL-urilor, densitatea cuvintelor cheie în crearea de conținut etc.
- Crearea de conținut de calitate
Producerea și promovarea de conținut de înaltă calitate, precum articole de blog, descrieri de produse, dar și comunicate de presă sau advertoriale, care să confere valoare site-ului, care să câștige încrederea vizitatorilor și să ofere acestora utilitatea / relevanța căutată – reprezintă unul dintre principalele servicii SEO!
- Link building
Obținerea de link-uri externe, de la alte site-uri web de calitate, către site-ul beneficiar de servicii SEO. Aceste link-uri cresc autoritatea site-ului în „ochii” motoarelor de căutare.
- Optimizarea site-ului pentru dispozitive mobile (+ UX)
În ziua de azi, este esențial ca site-ul să fie optimizat complet pentru utilizatorii de dispozitive mobile și să întrunească toate condițiile ce țin de UX (User Experience), de asemenea, întrucât motoarele de căutare acordă o atenție specială atât experienței mobile, cât și satisfacției utilizatorului per ansamblu.
- Analiză și monitorizare
Monitorizarea performanței site-ului în motoarele de căutare, analizarea datelor, inclusiv a concurenței, pentru a face ajustări și a îmbunătăți permanent rezultatele SEO.
Pe lângă astfel de servicii „generale”, mai putem enumera și servicii „punctuale”, precum: Local SEO (business-uri mai mici, cu adresabilitate locală), SEO pentru e-commerce (magazine online, în special) sau International SEO (pentru căutările în limbi străine și adaptarea conținutului pentru diferite piețe).
Notă: SEO este un proces continuu, iar algoritmii motoarelor de căutare se schimbă în mod regulat, așa că menținerea site-ului actualizat și optimizat pe termen lung este vitală!