O cincime din numărul total de kilometri de autostradă din România s-au dat în circulaţie în ultimii doi ani, a declarat, duminică, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, care a menţionat că “niciodată” în istoria ţării nu s-a investit mai mult în autostrăzi şi drumuri expres.
În prezent se află în execuţie aproximativ 780 de kilometri de drumuri de mare viteză şi alţi 490 de kilometri se află în licitaţie, a mai spus prim-vicepreşedintele PSD, cu ocazia lansării proiectului de ţară al candidatului social-democrat la prezidenţiale, Marcel Ciolacu.
“Niciodată, dar absolut niciodată în istoria României, nu s-a investit mai mult decât s-a investit în ultimii trei ani în autostrăzi şi drumuri expres. S-au deschis zeci de şantiere de infrastructură, în care se construieşte mai mult decât tot ce s-a făcut în acest sector în ultimii 35 de ani. Se lucrează intens pe autostrada Moldovei, pe autostrada Unirii, pe autostrada Transilvaniei, pe drumul expres Craiova-Piteşti şi la prima autostradă care va traversa Carpaţii pe segmentul Piteşti-Sibiu, legând astfel, într-un final, portul Constanţa şi capitala Bucureşti de restul Europei. O cincime din autostrăzile României s-au dat în circulaţie în ultimii doi ani, iar ele generează dezvoltare cu fiecare kilometru aşternut de asfalt, pentru toate regiunile României, pentru comunităţile mai mici sau cele mai mari”, a spus el, în cadrul evenimentului desfăşurat la Palatul Parlamentului.
Grindeanu a menţionat că lucrările au fost finanţate prin fonduri de la bugetul de stat şi fonduri europene.
“1.115 kilometri reprezintă lungimea totală a drumurilor de mare viteză aflate astăzi în circulaţie în România. 1.260 reprezintă numărul de kilometri aflaţi în execuţie şi licitaţie astăzi în România. 2.600 de kilometri de autostrăzi reprezintă numărul pe care se putea deja circula în România, dacă lucrările mergeau ca în ritmul actual”, a afirmat ministrul.
El a menţionat că România are şansa “uriaşă” ca în următorii zece ani să devină “o forţă economică” în Uniunea Europeană, o ţară în care “munca onestă este răsplătită corect şi oamenii au siguranţa unui trai mai bun”. Din acest motiv, “este nevoie de un plan pentru România, un angajament ferm pentru continuarea proiectelor începute”, a precizat Grindeanu.
“Vă invit astăzi să păşim împreună spre viitor, pe calea sigură pentru România. Să mergem pe o autostradă vie, compusă din proiecte pe care cu toţii ni le dorim, o autostradă care are ca destinaţie finală reconstrucţia României, o autostradă de priorităţi concrete, precum re-industrializarea României, finalizarea proiectelor de infrastructură mare de transport, creşterea veniturilor şi a puterii de cumpărare, protejarea tinerilor de consumul de droguri şi apărarea drepturilor românilor din diaspora”, a spus ministrul.
El a apreciat că a venit momentul ca România să fie “ghidată de un preşedinte implicat, un preşedinte al tuturor, care să asculte, să medieze şi să vină cu soluţii reale la problemele tuturor românilor”. Totodată, a pledat pentru un parteneriat între patronate, sindicate, ONG-uri, antreprenori, “glorii” ale sportului românesc şi lideri ai cultelor religioase, în vederea reconstruirii României.
“Rezultatele socio-economice din ultimii trei ani sunt dovezile şi sunt garanţia că Marcel Ciolacu este singurul lider politic capabil să genereze şi să lucreze în echipă pentru România şi să pună interesele naţionale pe primul loc. Ca prim-ministru, Marcel Ciolacu a demonstrat că nu este un om conflictual şi nu se aruncă în lupte politice sterile. Este adeptul rezultatelor obţinute prin dialog şi nu prin forţă. Marcel este liderul şi coechipierul care, de câte ori a fost nevoie, a căutat şi a găsit împreună cu voi, împreună cu noi, soluţii la situaţii dificile. Este un om credincios, un lider în mâinile căruia eu am toată încrederea să las viitorul copiilor mei. Vă mărturisesc că sunt fericit astăzi să vin în faţa românilor, în faţa dumneavoastră, alături de viitorul preşedinte al României, Marcel Ciolacu”, a mai spus Sorin Grindeanu.