Vești importante pentru șoferii din România. Prețul poliței RCA înregistrează noi majorări. Totodată, nu se mai ține cont dacă șoferii nu au avut niciun accident în istoric.
Prețul poliței RCA se majorează de la lună la alta, iar șoferii sunt nevoiți să scoată din buzunar chiar și dublu față de anul trecut. Dacă înainte se ține cont de evenimentele rutiere ale conducătorilor, acum diferența de preț nu mai este valabilă.
Comparativ cu luna februarie a anului trecut, prețurile s-au dublat și chiar triplat în unele cazuri. Potrivit experților, piața asigurărilor se află într-un impas, mai ales de peste un an de când compania City Insurance a dat faliment.
”De când a dat faliment City, care mergea sub preţul de piaţă, preţul s-a dublat şi acum ajunge aproape de triplu”, a spus Vasile Ştefănescu, preşedintele Confederaţia Operatorilor de Transport Autorizaţi din România (COTAR).
Prețuri mai mari pentru polița RCA
Dacă unii șoferii au ajuns în punctul în care se gândesc de două ori dacă să plătească polița RCA, ori să rămână cu mașina în parcare, autoritățile ridică din umei. Președintele Autorității de Supraveghere Financiară, Valentin Ionescu, sfătuiește șoferii să încerce mai multe oferte și să încerce să negocieze comisionul.
”Să încerce să caute oferte, să vadă mai multe oferte şi să încerce să negocieze comisioane. În funcţie de canalul de distribuţie, cei care cumpără RCA pot avea un preţ final mai mic. Dacă este vândut online, conform datelor noastre, costurile sunt mai mici.”, a transmis directorul ASF, potrivit observatornews.
Totodată, începând din acest an, prețul polițelor RCA se vor calcula în funcție de oraș. Astfel, șoferii ,care locuiesc în orașele cu risc mai mare de accidente, vor avea mai mult de plătit pentru RCA
Cu alte cuvinte, dacă mașina este înmatriculată într-un oraș sau județ cu o frecvență mare a accidentelor rutiere, prețul poliței RCA va fi mai mare decât cea standard.
”Măsura a fost luată de Consiliul ASF în luna mai a anului trecut, în cadrul unor modificări mai ample aduse normei 20/2017, privind asigurările auto. Principalul scop al noilor reglementări a fost, însă, abrogarea sau modificarea prevederilor din norma 20/2017 care nu sunt conforme cu prevederile legislației europene și fac obiectul discuțiilor purtate cu serviciile Comisiei Europene (COM) în cauza de infringement 2018/4075 – acțiune în constatarea neîndeplinirii obligațiilor de stat membru UE privind incompatibilitatea cu Directiva Solvabilitate II și Directiva MTPL a unor dispoziții ale legislației românești referitoare la asigurarea de răspundere civilă auto adoptate în 2017”, arată în comunicatul Autorității de Supraveghere Financiare (ASF).