Radarele fixe vor intra în funcțiune pe șoselele din România, după ce noul sistem a fost inclus în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
România este singura țară din Uniunea Europeană unde nu există radare fixe, a spus recent Ministerul Transporturilor, când a prezentat un proiect de lege pentru sistemul numit „e-SIGUR”.
Sistemul integrat de monitorizare a traficului rutier pe drumurile publice din România va veni în completarea sistemelor inteligente de transport deja existente.
Despre reinstalarea acestui sistem de radare fixe se vorbește de câțiva ani de zile, după ce s-a renunțat la el în urmă cu mai bine de un deceniu, din cauza legislației deficitare.
Deși s-a preconizat că de anul viitor 500 de radare fixe vor fi remontate pe rețeaua CNAIR, în realitate operaționalizarea sistemului e-SIGUR se va face în maximum doi ani de la intrarea în vigoare a legii, care se află acum la faza de proiect.
Valea Oltului va fi printre primele tronsoane rutiere cu radare fixe
Ministerul Transporturilor a anunțat că Valea Oltului va fi printre primele tronsoane rutiere pe care vom avea din nou radare fixe, ca parte a arterei București – Sibiu (A1 / DN7 / E81), unul dintre drumurile vizate alături de DN1, între Bucureşti – Braşov și Autostrada Soarelui, de la București până la Mangalia. Pe aceste trei artere intens circulate ar urma să se amplaseze 131 de radare fixe.
Pe tronsonul care străbate județul Vâlcea, de aproximativ 90 de kilometri, ar urma să fie montate până în 20 de astfel de camere inteligente, conform reprezentanților Poliției Județene Vâlcea.
Sistem de monitorizare video a traficului în timp real
Va exista un sistem de monitorizare video a traficului prin radio în timp real, cu dispecerat dedicat, pentru a se putea vedea în orice moment ce se întâmplă în trafic: depășirea limitei legale de viteză, încălcarea culorii roșie a semaforului, conducere agresivă, nerespectarea trecerii la nivel cu cale ferată, ori conducere fără permis ori cu acte expirate.
Noile radare fixe ar urma să fie semnalizate cu 500 – 1.000 de metri pe autostradă, 100 – 500 metri în afara localităților și 50 – 100 de metri în localitate.
Cum România este pe primul loc în Europa la numărul de decese şi persoane grav rănit în accidente rutiere, potrivit statisticilor, se urmărește ca prin montarea camerelor inteligente să se reducă acest fenomen cu cel puțin 25% până în 2025.
Sursa: Adevărul