Impozit auto 2022. Persoanele care dețin maşini mai vechi de 15 ani vor plăti un impozit mai mare. Astfel, valoarea acestuia va fi stabilită de primarii şi ar putea ajunge şi la 900 de lei pe an.
Impozit auto 2022. Totodată, autorităţile plănuiesc să vină în ajutorul celor fără posibilităţi financiare pentru a-si putea schimba maşinile vechi.
Se discută despre aproximativ 3 mii de euro.
Aceste măsuri sunt discutate la nivelul Guvernului, pentru a descuraja importul de maşini la mâna a doua.
Astfel, în prezent, în România există în total 8 milioane de mașini.
Iar, 4 din zece mașini au mai mult de 17 ani, potrivit ministerului mediului. În comparaţie, media vârstei unei mașini din România este cu cinci ani mai mare decât a unei mașini din Uniunea Europeană.
În ultimii ani, în România, parcul auto a îmbătrânit rapid, după ce România a scos orice formă de descurajare a importurilor de autoturisme vechi, precizează ministrul mediului. Barna Tanczos subliniază că, Uniunea Europeană este în pragul unei revoluţii auto, pe care românii nu o conştientizează.
Comisia Europeană îşi propune ca din 2035, toate modelele vândute de dealerii auto în Uniune, inclusiv în România, să fie electrice, fără emisii de carbon. Însă, până atunci, ţara noastră trebuie să rezolve problema gravă a rablelor de pe străzi şi să reducă poluarea.
De asemenea, la nivelul coaliţiei de guvernare se discută un mai multe măsuri prin care românii cu venituri mici, proprietari de rable, să fie ajutaţi să-şi cumpere maşini mai puţin poluante. Astfel, cei care au o situatie financiara buna ar urma să fie descurajaţi să-şi folosească maşinile vechi.
Una dintre variantele discutate în coaliție ar fi ca programul Rabla să fie suplimentat, iar fiecare primărie să ajute cu bani cetăţenii vulnerabili să-şi schimbe maşinile vechi şi poluante cu unele noi, mai puţin poluante.
Astfel, persoanele cu venituri mici ar putea primi până la 3000 de euro. Prin programul Rabla primesc 1500 de euro, dacă îşi cumpără o maşină pe motorină sau benzină.
Acesti bani ar putea veni din fondul pe care Uniunea Europeană ar vrea să-l instituie la nivel european ca să-i ajute pe oamenii fără resurse financiare să nu mai polueze cu maşinile pe care le conduc.
Însă se are în vedere cu o măsură mai dură, astfel ar putea fi modificat codul Fiscal, pentru ca primăriile să aibă dreptul să impună impozite mari pentru maşinile vechi. De pildă, proprietarul unei maşini de peste 15 ani ar putea să plătească un impozit de cel puţin 900 de lei.
Totodată, Comisia Europeană propune introducerea unei taxe în carburant pe care şoferii să o plătească în statele membre care nu au reuşit să reducă poluarea pe şosele. Ca să intre în vigoare, ideea trebuie aprobată şi de Parlamentul Uniunii Europene.