Registrul Auto Român (RAR) va avea acces, peste doi ani de zile, la baza de date a tuturor instituțiilor similare din Europa. Astfel, românii vor reuși să afle întregul istoric al mașinii la mâna a doua pe care doresc să și-o achiziționeze, dar pot verifica și dacă kilometrajul este cel real sau este dat înapoi.
În anul 2023, RAR va fi conectat la baza de date a tuturor instituțiilor similare din Europa în care se înregistrează toate informațiile importante despre o mașină.
Astfel, doar pe baza seriei motorului, se va putea vedea întregul istoric al mașinii, indiferent prin câte țări europene a fost aceasta. În momentul de față, pe site-ul RAR, se poate verifica doar istoricul mașinilor rulate în România.
Dacă mașina a fost adusă dintr-o țară străină, kilometrajul acesteia nu poate fi verificat în prezent în mod oficial, iar mulți români au aflat, abia după ce au cumpărat o mașină rulată, că numărul de kilometri a fost dat înapoi.
Înainte de a cumpăra o mașină, românii se uită prima oară la kilometrajul mașinii, deoarece există foarte mulți samsari care folosesc tehnica de a da kilometri înapoi pentru a vinde mult mai simplu și rapid o mașină.
Cristian Bucur, directorul tehnic RAR: Aceste valori ale kilometrajului reprezintă simple citiri. Legislația nu permite verificări suplimentare, vizavi de autenticitatea acestor valori. Acest lucru se va întâmpla in 2-3 ani, atunci când va deveni obligatoriu schimbul de informații la nivel UE.
Din fericire Registrul Auto Român pune la dispoziție o aplicație gratuită de verificare a kilometrajului oricărei mașini care a fost rulată în România, doar prin câțiva pași extrem de simpli.
AICI poți verifica kilometrajul real al mașinii pe care vrei să o achiziționezi.
”Un parcurs anual în România este undeva la 12-15.000, nu depășește 20.000 de kilometri pe an. Pe când în Germania, parcursul minim anual este undeva la 35-40.000 de kilometri. Asta înseamnă că foarte ușor putem să facem un calcul: 7 ani vechime ori 30.000 de km, mașina aceea are cel puțin 200.000 de kilometri rulați.”, a mai precizat Cristian Bucur, directorul tehnic al RAR.
O minimă evaluare se poate face și de către cumpărători. Specialiștii care vând mașini la mâna a doua recomandă ca, atunci când vreți că cumpărați un automobil second hand, să vă uitați la o serie de detalii din interiorul mașinii. Concret, trebuie să vă uitați la scaun, ca să vedeți cât este de uzat, apoi- la volan, la schimbătorul de viteze și la pedalele de accelerație, frână și ambreiaj. Cu cât acestea sunt mai uzate, cu atât vă puteți face o idee mai clară despre adevăratul kilometraj al mașinii.
În Germania, de pildă, modificarea kilometrajului unei mașini este infracțiune. În România, acest lucru nu este reglementat concret în codul penal.