Ministerul Transporturilor intenționează să modifice regulile de taxare pe drumurile publice din România. Rovinieta pe care șoferii o plătesc în acest moment pentru autoturisme ca rămâne în vigoare, în schimb șoferii de camioane și TIR-uri vor plăti altfel de taxe.
Ministrul Transporturilor a anunţat luni seara un nou sistem de taxare pentru maşinile de mare tonaj. Conform ministrului, Cătălin Drulă, se va renunţa la taxarea pe timp – rovinieta valabilă o zi, o săptămână, o lună, un an – şi se va introduce taxarea pe distanţa parcursă.
Noul sistem de taxare va fi aplicat doar pentru autovehiculele care depăşesc 7,5 tone, precum camioanele, TIR-uri şi autocare.
”În aproape toată Europa, în 23 din 27 de state membre, se taxează folosirea reţelelor de drumuri naţionale, de autostrăzi ale ţărilor respective, nu pe timp ca în România, unde cumpărăm o rovinietă valabilă o zi, o săptămână, o
lună, un an, ci pe distanţa parcursă”, a declarat ministrul Drulă la Digi24.
Rovinieta valabilă pe timp rămâne în vigoare în cazul mașinilor mici, cu alte cuvinte sistemul de taxare nu se modifică în cazul autoturismelor.
”Aşa este şi în Austria, pentru maşini mici se plăteşte vigneta austriacă în funcţie de timp, iar traficul greu plăteşte pe distanţă parcursă.
Sunt diverse metode şi sisteme, unele implică un sistem montat la bordul camionului, altele sunt bazate pe camere care recunosc numărul de înmatriculare. Fiecare ţară foloseşte un sistem diferit”, a explicat Drulă, potrivit News.ro.
Potrivit ministrului, noul sistem de taxare pentru traficul greu nu va fi implementat peste noapte şi, cel mai probabil, acesta va fi gata la finalul anului 2023 ori începutul anului 2024.
Până la acest moment nu a fost decis care este preţul pe care transportatorii din România îl vor plăti. Potrivit ministrului de resort, noile taxe vor fi mai întâi discutate cu patronatele din domeniul transporturilor.