Secretarul de stat din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, Horaţiu Cosma, printr-o postare făcută pe Facebook a explicat în ce stadiu se află lucrările tronsonului 1 al autostrăzii Sibiu-Piteşti, Sibiu – Boiţa.
Astfel, tronsonul 1 al autostrăzii Sibiu-Piteşti, Sibiu- Boiţa, care măsoară 13 kilometri, a ajuns la 35% stadiu fizic, la un an de la debut, a anunţat Horaţiu Cosma, care a mai spus că anul acesta mizează pe un progres semnificativ pe toate fronturile, astfel încât în 2022 să se poată circula pe primii kilometri ai Autostrăzii Sibiu-Piteşti.
“La finalul săptămânii trecute am făcut o vizită pe tronsonul 1 de 13 km între Sibiu şi intrarea în defileul Oltului de la Boiţa. La un an de la debutul lucrărilor, şantierul a ajuns la 35% stadiu fizic, constructorul este bine mobilizat, fiind concentrat în special pe podurile şi viaductele ce însumează aproximativ 2 km lungime. Anul acesta mizăm pe un progres semnificativ pe toate fronturile, astfel încât în 2022 să putem circula pe primii kilometri ai Autostrăzii Sibiu-Piteşti”, a scris secretarul de stat, poatarea sa fiind distribuită şi de ministrul Transporturilor Cătălin Drulă.
Firma care se ocupa de realizarea primului lot al autostrăzii este firma austriacă Porr. Totodată, potrivit lui Cosma, pe tronsoanele 2 şi 3 (cele mai dificile ale Autostrăzii Sibiu-Piteşti ce străbat Valea Topologului şi Valea Oltului) licitaţiile sunt în plină desfăşurare, au fost depuse ofertele, iar Compania Naţională de Administare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) le evaluează cu prioritate.
Pe tronsonul 4 al autostrăzii Sibiu Piteşti, sectorul de 10 km cuprins între Tigveni şi Curtea de Argeş, CNAIR a anunţat la începutul lunii martie câştigătorul licitaţiei. “Ne dorim să semnăm contractul de proiectare şi execuţie în cel mai scurt timp, după soluţionarea contestaţiilor”, a mai spus secretarul de stat. Licitația pentru construcția lotului 4 a fost câștigată tot de compania Porr.
“Dacă nu vor fi contestaţii contractul de 2 miliarde lei poate fi semnat în luna martie. Costul ridicat se datorează tunelului de 1,3km ce realizează trecerea de pe Valea râului Topolog pe Valea Argeşului”,a anunţat la începutul lunii martie Asociaţia Pro Infrastructură.
Conform informațiilor oferite de către Asociaţie, în continuarea autostrăzii, de construirea lotului 5 Curtea de Argeş- Piteşti se ocupă firma italiană Astaldi. Contractul a fost semnat în martie 2020.
Ordinul de începere al lucrărilor a fost dat în urmă cu 7 luni, şi conţine perioada de proiectare de 12 luni.
Pe tronsonul 5 dintre Curtea de Argeş şi Piteşti (30 km), antreprenorul lucrează la proiectarea de detaliu, iar în aprilie reprezentantul ministerului Transporturilor susţine că vrea să obţină toate aprobările şi autorizaţiile necesare, astfel încât la finalul primăverii sa fie demarate primele lucrări şi pe acest sector.
Conform Asociaţiei, cel mai întârziat tronson este lotul 2, între Boiţa şi Cornetu. ”Procedura de licitaţie cu pre-calificare a fost lansată abia în luna decembrie 2020. Autostrada are 31 km de-a lungul defileului Oltului, cu un cost estimat de 4,6 miliarde lei”,au mai precizat reprezentanţii Asociaţiei la începutul lunii martie.