S-a mai dat încă o amendă la Acces Direct pentru serialul Vulpița, din partea Consiliului Național al Audiovizualului. Astfel că, postul de televiziune Antena 1 a fost sancționat cu amendă de 10.000 de lei pentru mai multe ediții ale emisiunii Acces Direct, în care au fost difuzate secvențe cu personajele Viorel și Vulpița.
Vulpița, record la Antena 1. Nu s-a mai întâmplat așa ceva, de când a început Acces Direct
Această propunere a venut din partea lui Radu Herjeu și a trecut cu șase voturi. Cei care au votat amenda au fost astfel Radu Herjeu, Dorina Rusu, Gabriel Tufeanu, Cristina Pocora, Alexandru Kocsis și Orsolya Borsos.
Majoritatea s-a pus de acord că Acces Direct nu a mai încălcat grav legea, dar tot au fost lucruri de sancționat, printre care și cele legate de „reperele morale pe care le primesc tinerii”.
Menționăm că în urmă cu două luni și jumătate postul Antena 1 a luat o amendă de 100.000 de lei pentru emisiunile Acces Direct cu Vulpița. De asemenea, au mai fost și alte două propuneri de sancționare pentru Antena 1 și Acces Direct: 30.000 de lei (Dorina Rusu) și somație (Ramona Sorescu).
Radu Herjeu, cel care a propus amenda de 10.000 de lei a spus:
„Într-adevăr, dintr-un anumit punct de vedere, edițiile pe care le-am văzut acum sunt departe de edițiile de început. Sunt departe de lucrurile care se vorbeau la început, avorturi, sex sau viol. Acum se discută despre două personaje care, din motive care-mi scapă, fascinează milioane de români. Presupun că audiențele sunt suficient de mari ca să justifice o asemenea emisiune.
Problema mea este că rămne, în opinia mea, valabil unul dintre motivele pentru care ați primit sancțiune data trecută, legat de reperele morale pe care televiziunile le oferă copiilor și adolescenților. Astfel de personaje nu au niciun motiv să fie prezentate ca repere morale și să nu îmi spuneți că nu le prezentați așa. Simpla lor prezență, non-stop, pe al treilea post de televiziune din România (ca audiență) le transformă în repere morale.
Se văd eforturile de a schimba puțin modalitatea de prezentare, dar articolul respectiv este încălcat în continuare. Toată această ambalare a lor nu este un simplu reality show, cu o cameră ascunsă în apartamentul unor însurăței, e o industrie de transformare a lor în vedete. Este o campanie de prezentare a acestor persoanje pe post de vedete. Când aceste două personaje vor expira, și vor expira, ce alte personaje o să mai găsiți? Data viitoare ar putea fi și mai rău…”, a spus Radu Herjeu pentru paginademedia.ro.